پیش‌بینی‌ جنجالی ترین چهره زلزله ترکیه کار دستش داد

چند روزی است که فیسبوک اکانت های فرانک هوگربیتس هلندی، مدعی جنجالی پیش بینی زلزله را بسته‌است.

پیش‌بینی‌ جنجالی ترین چهره زلزله ترکیه کار دستش داد

 فیس بوک بر اساس آنچه انتشار محتوای دروغ قلمداد کرده،، اکانت رسمی این زلزله شناس هلندی را که بلافاصله پس از زلزله روز ششم فوریه معروف شد، بسته‌است. او متهم است که با ترویج شبه علم باعث دلهره بین مردم می‌شود. این مدعی پیش بینی زلزله در اکانت های خود که پس از زلزله میلیونی شده اند، در روزهای پس از فاجعه انسانی در ترکیه ادعاهایی برای زلزله در نقاطی دیگر از دنیا کرده و می گوید زلزله‌ها را با روش مقارنه هندسی نجومی پیش بینی می کند.

ادعایی که در هیچ ژورنال علمی به اثبات نرسیده است. به همین دلیل هم هست که فیسبوک اکانت های این مرد هلندی را بسته اما او با انتقاد از این تصمیم که پیشتر درباره افراد مختلفی چون دونالد ترامپ هم اجرایی شده‌است، در توییتر خود نوشته:« با بستن پیج رسمی من‌، شایعاتی را به نام جعلی و در اکانت های جعلی از من منتشر می کنند که این تبعات سخت تری دارد.»

او از گروه متا برای تعطیلی اکانتش به شدت انتقاد کرده است.

عکس | خشم شدید زلزله‌شناس هلندی زلزله مرگبار ترکیه از تنبیه‌اش به سبک ترامپ! ما سال‌ها در فیسبوک فعالیت می‌کردیم و پیش‌بینی هایی در خصوص زلزله ارائه می‌کدیم؛ اولین پیش بینی یا می‌توان گفت هشدار من در فیسبوک در ۲۰ آوریل ۲۰۱۵، چند روز قبل از زلزله نپال بود. اکنون، ناگهان حساب فیسبوک من غیرفعال شده است و صفحات من بروزرسانی نمی‌شود.
عکس | خشم شدید زلزله‌شناس هلندی زلزله مرگبار ترکیه از تنبیه‌اش به سبک ترامپ! به نظر می‌رسه، طی یک اقدام سریع از طرف فیسبوک و پس از اعتراض صورت گرفته، حساب کاربری من بازیابی شده‌است.
عکس | خشم شدید زلزله‌شناس هلندی زلزله مرگبار ترکیه از تنبیه‌اش به سبک ترامپ! به نظر می‌رسد که هشتگ "diedsuddenly" توسط فیسبوک سانسور شده‌است. فکر نمی‌کنم نیازی به توضیح باشه که چرا من دو سال پیش فیسبوک را ترک کردم!
منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • متفاوت
    0

    یکی گفت دزدنباشی؟ ندا آمد و گفت : صبح که شد معلوم میشه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها