پهپاد خارق العاده و بی مانند دانشمند ایرانی در جهان

یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی فردی ایرانی، موفق شده با استفاده از اعضای مختلف بدن پرنده‌های مرده یک پهپاد واقعی بسازد. این پهپاد می‌تواند در زمینه‌های نظامی و جاسوسی کاربرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

پهپاد خارق العاده و بی مانند دانشمند ایرانی در جهان

مدت‌ها پیش بحث‌هایی مبنی بر این که برخی پرنده‌ها در حقیقت ابزار‌های جاسوسی دولت‌ها از مردم هستند، در جوامع مختلف آمریکا و دیگر نقاط جهان شکل گرفته بود. ماهیت این بحث البته شوخی بود و هیچ مبنای منطقی و علمی پشت آن وجود نداشت. با این وجود به‌نظر می‌رسد این سخن یک قدم به تبدیل شدن به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

به‌تازگی نمونه‌هایی اولیه از ربات‌های پرنده جدیدی ساخته شده‌اند که از اعضای واقعی بدن پرندگان مرده برای شبیه‌سازی حرکت آن‌ها در آسمان استفاده می‌کنند!

بر اساس مقاله جدیدی که سازندگان این پهپاد به‌تازگی به چاپ رسانده‌اند، این دسته ربات‌ها با هدف رسیدن به تجربه‌ای طبیعی و بی‌نقص از پرواز پرندگان در آسمان و یا جاسوسی از افراد توسط ارتش‌ها طراحی شده‌اند!

پژوهشگر ارشد این پروژه، یک دانشمند ایرانی به نام مصطفی حسنعلیان است که در دانشگاه صنعتی نیومکزیکو به‌عنوان استاد مشغول به کار است. او در این خصوص اعتقاد دارد که استفاده از پرنده‌های مرده به‌جای ساختار‌های مصنوعی در تولید پهپاد‌ها می‌تواند مزایای فراوانی برای استفاده از آن‌ها داشته باشد.

ربات‌های پرنده توسعه داده شده توسط تیم دکتر حسنعلیان در حال حاضر قادر است همانند مرغ مگس‌خوار، بدون نیاز به بال زدن پرواز کند.

این اتفاق با استفاده از اعضای تاکسیدرمی شده بدن پرندگان مرده نظیر کبوتر، گنجشک، مرغ مگس‌خوار و کلاغ در طراحی ربات امکان‌پذیر شده است. به‌طور خاص، اعضای مورد استفاده در ساخت این ربات عبارتند از سر، پر و البته بال آن‌ها که باعث شبیه‌سازی هرچه دقیق‌تر حرکت پرندگان در آسمان خواهد شد.

البته باید توجه داشت که هنوز زمان زیادی تا پرواز این دسته پهپاد‌ها در آسمان باقی مانده است. چرا که در وهله اول این ربات‌های پرنده هنوز آن‌چنان که باید بهینه نیستند و نمی‌توانند چالاکی و چابکی پرندگان واقعی را ارائه دهند.

(تصویر) پهپاد خارق العاده و بی مانند دانشمند ایرانی در جهان

از سوی دیگر، بال این پرندگان به‌گونه‌ای طراحی شده که انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد و شبیه‌سازی بهتری از عملکرد بال پرندگان ارائه دهد.

همچنین در صورتی که این پهپاد‌ها قصد جاسوسی از افراد را داشته باشند؛ صدای تولیدی آن‌ها باید هنوز به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کند. چراکه بر اساس گزارش حسنعلیان، این پهپاد‌ها هنوز هم تولید صدای نسبتا زیادی دارند.

در این زمینه، سازندگان این ربات همچنان باید به عایق‌بندی صوتی دستگاه ادامه دهند؛ هرچند که بنا به توضیح مقاله مستخرج از این پروژه، استفاده از چرخ‌دنده‌های مارپیچ به‌جای نمونه‌های ساده می‌تواند باعث کاهش صدای تولیدی دستگاه شود.

منبع: گجت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    انشالله برسد روزی که لااقل در صنعت کپی به الگویمان یعنی چین و ماچین برسیم

  • ناشناس
    0

    دانشمند ها مون که رفتند چه تحقیق هایی میکنند !! انها که موندن هم یکی میگه موسیقی بچه را در شکم مادر حرام زاده میکند.. ان دیگری تحقیق کرده و نتیجه گرفته که مهمانان عزیز عراقی که تشریف میارن مشهد نیاز به سیغه دارن و یکی دیگه کشف کرده که همه مشکلات و مریضی و شفا دست خداست و یکی هم فرموده با پای چپ به دستشویی بریم ثوابش بیشتره و ...

  • ناشناس
    0

    این نخبه ها رفتند وکیا به جای اونها امدن

  • مصطفی
    0

    ساخت این پهباد مساوی هست با انقراض پرندگان ازاین به بعد کشورها هر پرنده ای تواسمان ببینند شکارش می کنن به گمانه این که جایوس هست.

  • ناشناس
    1

    آقای حسنعلیان بهتر است علم و دانش و تجربه گرانبهای خود را صرف هموطنان خود در ایران کند نه بیگانگان!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها