واکنش کرملین به خبر تولید پهپاد مشترک ایران و روسیه

سخنگوی کرملین به گزارش یک روزنامه آمریکایی درباره برنامه مشترک روسیه و جمهوری اسلامی ایران برای تولید پهپاد واکنش نشان داد.

واکنش کرملین به خبر تولید پهپاد مشترک ایران و روسیه

«دیمیتری پسکوف» امروز (دوشنبه) به گزارش اخیر روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در خصوص برنامه مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای تولید مشترک پهپاد واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، پسکوف در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: «روسیه برنامه‌های خود را برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین برای اهداف مختلف دارد. این برنامه‌ها در حال اجرا هستند. همانطور که می‌دانیم فهرستی از دستورات ریاست‌جمهوری اخیراً در زمینه تولید و توسعه هواپیماهای بدون سرنشین به تصویب درآمده است و امضا و علنی شده است».

سخنگوی کرملین با اشاره به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال درباره برنامه مشترک ایران و روسیه برای تولید پهپاد ادامه داد که نمی‌داند که این روزنامه با اتکا به چه اطلاعاتی چنین خبری را منتشر کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته در گزارشی به نقل از منابعی که مدعی بود از یک کشور همسو با آمریکا بوده‌اند، نوشت که مسکو و تهران در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند.

این روزنامه آمریکایی همچنین در ادامه مدعی شد که این کارخانه قادر به تولید حدود 6 هزار پهپاد طراحی شده از سوی ایران است و قرار است این پهپادها در جنگ اوکراین مورد استفاده قرار گیرند.

این اولین بار نیست که چنین گزارش‌هایی درباره همکاری ایران و روسیه در جنگ اوکراین منتشر می‌شود و پیش از این بارها اوکراین و متحدان غربی این کشور مدعی شده بودند که جمهوری اسلامی از طریق عرضه پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارد.

با این حال، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده‌اند که مسئله فروش پهپاد به روسیه به قبل از جنگ اوکراین ارتباط دارد و این که تهران از نحوه استفاده این پهپادها هیچ اطلاعی ندارد.

کشورهای غربی در حالی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند که گزارش‌ها نشان می‌دهد از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، از طریق عرضه تسلیحات سبک و سنگین به کی‌یف بیش از پیش به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها