کشف عضو جدیدی در صورت انسان

دانشمندان در مطالعات جدید خود عضو جدیدی در بدن انسان کشف کردند که این کشف بسیار مرتبط با درمان سرطان است.

کشف عضو جدیدی در صورت انسان

این کشف توسط انکولوژیست‌های هلندی انجام شد که غدد جدیدی را در صورت انسان کشف کرده اند و آن‌ها را غدد لوله‌ای نامیده اند. در این راستا، محققان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند‌های سرطان در سر و گردن، از اسکن‌هایی با گلوکز رادیواکتیو استفاده کردند که نواحی خاصی از بدن را برجسته می‌کرد؛ بنابراین پژوهشگران از توموگرافی گسیل پوزیترون و اسکن توموگرافی کامپیوتری استفاده کردند.
در این مطالعات انکولوژیست‌ها حدود ۱۰۰ بیمار و جسد را اسکن کردند و در کمال تعجب متوجه شدند که ناحیه خاصی از صورت همچنان می‌درخشد. در ابتدا محققان به این نتیجه رسیدند که این درخشندگی نوعی ناهنجاری است، اما تحقیقات بیشتر نشان داد که آن‌ها با بخش کاملا جدیدی از بدن انسان سر و کار داشتند.
دانشمندان معتقدند؛ این غدد لوله‌ای در تولید بزاق در دهان شرکت می‌کنند. اندام جدید تقریباً به اندازه سه غده اصلی بزاقی است. با این حال، آن‌ها در دو طرف نازوفارنکس قرار دارند.
این کشف با هدف اصلی تیم تحقیقاتی یعنی کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرطان، مطابقت دارد. رادیوتراپی یا پرتودرمانی که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد، ممکن است باعث ایجاد عوارضی در غدد بزاقی، از جمله غدد تازه کشف شده، شود؛ بنابراین از این به بعد پزشکان باید از هدف قرار دادن این قسمت جدید صورت خودداری کنند.
پیشتر اعتقاد بر این بود که غدد بزاقی یا مخاطی در نازوفارنکس بسیار کوچکتر هستند و به طور یکنواخت در سراسر مخاط پخش می‌شوند.
شرح کامل این پژوهش جذاب و یافته‌های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی و معتبر Radiotherapy and Oncology منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها