ساخت یک نانوحامل که ۵۰ هزار برابر کوچک‌تر از مورچه است

دانشمندان نانوحاملی ساخته‌اند که ۵۰ هزار برابر کوچکتر از مورچه است و داروی شیمی درمانی را مستقیماً به تومور‌ها می‌رساند.

ساخت یک نانوحامل که ۵۰ هزار برابر کوچک‌تر از مورچه است

محققان دانشگاه پیتسبورگ به کمک فناوری‌های نوین از نانوذراتی که برای چشم انسان قابل مشاهده نیستند برای انتقال داروهای شیمی درمانی استفاده می‌کنند.

محققان همچنین یک روش ایمونوتراپی جدید ایجاد کردند که به کاهش تعداد و اندازه تومورها کمک می‌کند؛ ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی نوعی از درمان سرطان است که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا با سرطان مقابله کند. ایمونوتراپی از گلبول‌های سفید خون و اندام‌ها و بافت‌های سیستم لنفاوی تشکیل شده و نوعی درمان بیولوژیکی است.

این درمان هنوز روی انسان آزمایش نشده است، اما نتایج موش‌ها پتانسیل بالایی را نشان می‌دهند.

محققان امیدوارند که این درمان برخی از عوارض جانبی مرتبط با درمان‌های سنتی سرطان را کاهش دهد. درمان جدید با توقف تولید پروتئینی که در بیماران سرطانی سرکوب می‌شود و به تومورها اجازه رشد و گسترش می‌دهد، کار می‌کند.

شیمی درمانی با از بین بردن سلول‌های سرطانی با رشد سریع عمل می‌کند، اما اغلب به اشتباه به سلول‌های طبیعی در سایر نقاط بدن حمله می‌کند و عوارض جانبی شدیدی ایجاد می کند. این عدم اختصاصیت همچنین به این معنی است که شیمی درمانی سنتی می‌تواند منجر به تکثیر دوباره سلول‌های سرطانی شود بیماری مجدد عود کند.
این مطالعه در مجله Nature Nanotechnology منتشر شد.

منبع: آنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها