فناوری که آسیب های زانو را در ورزشکاران پیش بینی می‌کند

محققان فنلاندی به دنبال تطبیق تکنیک‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی آسیب‌های زانو در ورزشکاران هستند.

فناوری که آسیب های زانو را در ورزشکاران پیش بینی می‌کند

یک تیم تحقیقاتی از آزمایشگاه تحقیقاتی سلامت دیجیتال در دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه Jyväskylä فنلاند، حجم عظیمی از داده‌ها را جمع‌آوری کرده اند تا از آن برای ایجاد یک مدل محاسباتی استفاده کنند که امکان پیش‌بینی آسیب‌های زانو در ورزشکاران را فراهم می‌کند.

آسیب‌های مربوط به رباط‌های زانو در بین افرادی که ورزش‌های انفرادی و تیمی انجام می‌دهند، شایع است و اگرچه عوامل زیادی پیدا شده است که خطر آسیب دیدگی زانو را افزایش می‌دهند؛ اما پیش بینی واقعی این آسیب‌ها هنوز محل بحث است.

وب‌سایت «Medical Express» به نقل از جاو هاینین، محققی که ناظر این مطالعه بوده، گزارش کرده است:

«روش‌های هوش مصنوعی که در این مطالعه به کار رفته‌اند، می‌توانند آسیب‌های زانو را با دقت ۶۵ درصد پیش‌بینی کنند. اهمیت این نتایج از نظر آماری، برای موفقیت بالینی کارآزمایی کافی نیست.»

این مطالعه که در مجله آمریکایی پزشکی ورزشی منتشر شده است؛ بر اساس داده‌های پروژه تحقیقاتی آسیب انجام شده توسط کالج علوم ورزشی نروژ است که شامل ۸۸۰ ورزشکار از تیم‌های فوتبال و هندبال زنان می‌شود.

جاوهاینین گفت: اگرچه این بار کاملاً موفق نبودیم؛ اما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که هوش مصنوعی نمی‌تواند آسیب‌های زانو را پیش‌بینی کند. نتایجی که ما به آن رسیده ایم مفید هستند؛ زیرا به پژوهشگران حوزه آسیب‌های ورزشی کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری به دست آورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها