مارش معکوس برای آزمایش تاریخی و بی‌نظیر ناسا

یک فضاپیما راهی ماموریتی میلیون‌ها کیلومتر دورتر از زمین شده است که در صورت موفقیت می‌تواند در آینده کره خاکی را از خطراتی بزرگ نجات دهد.

مارش معکوس برای آزمایش تاریخی و بی‌نظیر ناسا

«دارت» یا آزمایش تغییر جهت حرکت سیارک ماموریتی است که ۱۷ میلیون کیلومتر دورتر از زمین ایده‌ای را می‌آزماید که سال‌هاست برای جلوگیری از برخورد سیارک‌های خطرناک به کره زمین پیشنهاد می‌شود.

کوبیدن فضاپیما به سیارک و تغییر مسیر آن از جمله پیشنهادهایی است که برای جلوگیری از برخوردهای مرگبار این اجرام آسمانی با زمین ارائه شده است. ناسا هفته آینده با کوبیدن فضاپیمای چند صد میلیون دلاری دارت به سیارک دوگانه دیدیموس، عیار این ایده را خواهد سنجید.

این آزمایش در همکاری با آژانس فضایی اروپا می‌تواند سنگ بنای دفاع فضایی برابر اجرام خطرناک آسمانی شود. آزمایش دوشنبه چهارم مهر (۲۶ سپتامبر) انجام می‌گیرد و فضاپیماهایی کوچک که پیش از برخورد از بدنه فضاپیمای انتحاری جدا می‌شوند، تصاویر برخورد را به زمین ارسال خواهند کرد.

عکس | شمارش معکوس برای آزمایش تاریخی و بی‌نظیر ناسا

فضاپیمای دارت تقریبا دو برابر یک ماشین لباسشویی اندازه دارد و اواخر سال ۲۰۲۱ با موشک فالکون شرکت اسپیس‌ایکس به فضا پرتاب شد.

این فضاپیما به سمت سیارکی دوگانه به نام دیدیموس حرکت می‌کند. البته دیدیموس با قطر ۷۴۰ متر هدف برخورد نیست، بلته آزمایش روی سیارکی کوچک‌تر به نام دیمورفوس که دور دیدیموس می‌چرخد و به نوعی ماهک آن است، انجام خواهد شد.

در نهایت فضاپیما با سرعت ۲۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت به این سیارک کوچک برخورد می‌کند و پس از آن دانشمندان تاثیر برخورد بر مسیر حرکت سیارک را با تلسکوپ بررسی خواهند کرد.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    وماهمچنان در پی کسب بدیهی ترین حقوقمان .وغرب رامقصر بدبختی خودمان میدانیم .

  • ناشناس
    0

    ما همه با هم هستیم دارت تنها بماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها