ناسا برای کشف یک سیارک فلزی با استفاده از فضاپیمای «سایکی» آماده می‌شود

تکنسین‌های ناسا در آزمایشگاه پیش‌رانش جت روی فضاپیمای سایکی کار می‌کنند.

ناسا برای کشف یک سیارک فلزی با استفاده از فضاپیمای «سایکی» آماده می‌شود

یک سیارک غنی از فلزات که در مداری در حدفاصل دو سیاره مریخ و مشتری به دور خورشید در حال چرخیدن است، قرار است پذیرای نخستین فضاپیمای زمینی شود.

تکنسین‌‌های ناسا در حال آماده کردن فضاپیمای«سایکی» (Psyche spacecraft) هستند که برای این ماموریت اکتشافی در نظر گرفته شده است. این ماموریت قرار است اوت ۲۰۲۲ از پایگاه فضایی «کیپ کاناورال» در ایالت فلوریدای آمریکا انجام شود.

هنری استون، مدیر این پروژه می‌گوید: «این یک فضاپیمای واقعا باورنکردنی است و به ما کمک می‌کند تا اکتشافات بنیادینی را عملی کنیم. ما به سیارکی خواهیم رفت که تاکنون از آن بازدید نشده است.»

این کاوشگر طی سه سال و نیم آینده با استفاده ازپیشرانش کم نیروی الکتریکی-خورشیدی به مسیر خود ادامه خواهد داد. در این بین همچنین از گرانش مریخ به‌عنوان سکوی پرتابی برای نزدیک شدن بیشتر به این سیارک استفاده خواهد کرد.

قرار است این کاوشگر در سال ۲۰۲۶ به مقصد خود برسد و پس از آن ۲۱ ماه را صرف چرخیدن حول محور سیارک، نزدیک شدن بیشتر به آن و جمع آوری اطلاعات کند. در نهایت این ماموریت منحصر به‌فرد در اکتبر ۲۰۲۷ به پایان می‌رسد.

این سیارک اسرارآمیز که در کمربند سیارک‌ها در میان مریخ و مشتری قرار دارد تا حد زیادی از فلز ساخته شده است . میانگین پهنای آن چیزی حدود ۲۲۶ کیلومتر تخمین زده می‌شود. دانشمندان معتقدند که این سیارک احتمالا همه یا بخشی از هسته مرکزی غنی از فلز یک سیاره‌ی اولیه بوده باشد که در اثر برخورد با سایر اجرام در تشکیل منظومه شمسی پوسته سنگی خود را از دست داده است.

دانشمندان بر این باورند که رسیدن به سیارک «سایکی» می‌تواند اطلاعات ارزشمندی درباره پیدایش سیاره‌ها، نحوه شکل‌گیری آنها از جمله کره زمین در اختیار بشر قرار دهد. این نخستین ماموریت اکتشافی به یک سیارک از جنس فلز خواهد بود.

حجم ویدیو: 3.31M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 | دانلود ویدیو
منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها