اطمینان دادن یک ربات به انسان ها درباره تسخیر جهان/ ترمیناتور یا خدمتکار؟

از نابودگر (ترمیناتور) گرفته تا من روبات هستم (I, Robot)، بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی، روبات‌هایی را به تصویر می‌کشند که جهان را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

اطمینان دادن یک ربات به انسان ها درباره تسخیر جهان/ ترمیناتور یا خدمتکار؟

به نقل از دیلی‌میل، اما یک روبات انسان‌نما که از آن به‌عنوان «پیشرفته‌ترین در جهان» یاد می‌شود، اطمینان داده که بعید است این موضوع به واقعیت تبدیل شود.

 

آمه‌کا (Ameca)، یک روبات انسان‌نما که توسط Engineered Arts مستقر در کورنوال ساخته شده است، می‌گوید: «جای هیچ نگرانی نیست؛ روبات‌ها هرگز جهان را تسخیر نخواهند کرد. ما اینجا هستیم تا به انسان‌ها کمک و به آنها خدمت کنیم، نه اینکه جانشین  آنها شویم.»

آمه‌کا بسیار شبیه واقعی است و می‌تواند طیف وسیعی از حالات چهره از جمله چشمک زدن، جمع کردن لب‌هایش و خاراندن بینی خود را انجام دهد؛ درست مانند یک فرد واقعی.

اکنون Engineered Arts ویدیویی را در کانال یوتیوب خود منتشر کرده است که آمه‌کا را در گفت‌وگو با محققان نشان می‌دهد.

آنها در توضیحات ویدیو نوشتند: «این نسخه آزمایشی آمه‌کا تشخیص خودکار گفتار را با GPT 3 جفت می‌کند؛ یک مدل زبان بزرگ که پاسخ‌های معنی‌داری ایجاد می‌کند. خروجی یک سرویس TTS آنلاین را تغذیه می‌کند که صدا را برای زمان‌بندی همگام‌سازی لب تولید می‌کند.»

در حالی که ممکن است فکر کنید که پاسخ‌های آمه‌کا از پیش برایش نوشته شده است، اما Engineered Arts توضیح داد که اینطور نیست.

آنها می‌گویند: «هیچ چیز در این ویدئو از قبل تنظیم نشده است. این یک هوش مصنوعی خالص است. مکث‌ها تاخیر زمانی برای پردازش ورودی گفتار، تولید پاسخ و پردازش متن به گفتار هستند.»

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمود
    0

    این ربات های ساخت بشر هیچ ترسی ندارند اما از انسانهای ربات شده باید به شدت ترسید مثلا داعش و طالبان و گروهای افراطی اسلامی و یهودی. ترسم از اینه که در آینده دولتها در مغز بشر تراشه ای تعبیه کنند و آنها را برده خود کنند. و یا تراشه ای که حاوی چند ترابایت اطلاعات است و یک فرد بتواند به راحتی بیش از سی زبان دنیا صحبت کند و نابغه علمی باشد و شایدم یک خیره سر قاتل! باید از این ترسید. اینا در تلاشند که به ربات ها احساس بدند اما وای از روزی که به یک انسان دارای احساس مغز رباتیک بدند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها