ربات‌های هوشمند ارمنستانی تنهایی کودکان را پر می‌کنند

تنهایی و قرنطینه ناشی از همه‌گیری کرونا روی روحیه بسیاری از افراد تأثیر منفی گذاشته است. تجربیاتی از قبیل تنها ماندن در بیمارستان نیز می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد، اما شاید هوش مصنوعی بتواند کمک کند.

ربات‌های هوشمند ارمنستانی تنهایی کودکان را پر می‌کنند

اخیراً یک ربات خوش اخلاق و اجتماعی به نام رابین یک آزمایش در مرکز کودکان کلینیک ویگورم در ایروان، ارمنستان را انجام داد. این ربات تقریباً به اندازه یک کودک ۸ ساله است. بدنه پلاستیکی مخروطی رابین و سر مستطیل شکل مخروط آن ممکن است شما را یاد انسان‌ها نیندازد. اما مهارت مکالمه با انسان و صفحه چهره آن شامل دو چشم غول پیکر به اندازه کافی قانع کننده است.

محیط بیمارستان می‌تواند برای هر شخصی بسیار استرس زا باشد. کودکان و بزرگسالانی که به علت همه گیری کرونا در بیمارستان قرنطینه شده اند احساس افسردگی می‌کنند. بسیاری از کودکان به علت جراحی‌های عمومی یا بیماری‌هایی غیر از کرونا در بیمارستان بررسی شده اند، اما فضای آلوده بیمارستانی باعث محدودیت ملاقات شده است. در چنین شرایطی ملاقات با یک ربات می‌تواند جذاب باشد.

اینجاست که رابین وارد می‌شود. رابین می‌تواند چهره‌ها را تشخیص دهد و از زمینه گفتگو برای ایجاد تعامل شخصی و طبیعی و گفتگو با یک کودک استفاده کند. رابین بازی می‌کند، داستان می‌گوید و کودکان را درگیر فعالیت‌های مختلف دیگری می‌کند که از استرس و درد دور می‌شوند.

براساس بررسی ها، رابین تجربه کودکان در بیمارستان را ۲۶ درصد نسبت به افرادی که به رابین دسترسی نداشتند، بهبود بخشید و میزان استرس را ۳۴ درصد کاهش داد.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها