خط تولید یکی از نمادهای صنعت خودروی آمریکا

گردهمایی ربات ها در یک کارخانه پیشرفته!/ عکس

این خودروی سواری راحت و لوکس در کنار قابلیت های خارج جاده ای که همواره یکی از ویژگی های خاص محصولات برند جیپ بوده است را ارائه می کند، یکی از خودروهای نمادین آمریکا محسوب می شود که بین سال های 1963 تا 1993 در خط تولید قرار داشت. طی این بازه زمانی سه نسل از مدل واگنیر معرفی و تولید آن در سال 1994 متوقف شد.

گردهمایی ربات ها در یک کارخانه پیشرفته!/ عکس

احیای مدل واگنیر در سال 2020 و با معرفی یک نسخه مفهومی از این خودرو صورت گرفت که می شد حدس زد طراحی ظاهری آن برخلاف بسیاری از مدل های مفهومی دیگر به نسخه تولید انبوه بسیار شبیه خواهد بود. نسخه تولید انبوه واگنیر در مارس 2021 معرفی و این گمانه‌زنی تایید شد. فروش خودروهای واگنیر از نیمه دوم سال 2021 و به عنوان مدل 2022 آغاز شد.

تولید مدل های واگنیر و گرند واگنیر در کارخانه وارن تراک اسمبلی واقع در شهر وارن، ایالت میشیگان آمریکا صورت می گیرد. این کارخانه در سال 1938 افتتاح شد. فیات کرایسلر اتوموبیلز که در آن زمان مدیریت این کارخانه و برندهایی همچون جیپ و داج را بر عهده داشت، سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای بروزرسانی و مدرن‌سازی کارخانه به منظور تولید مدل های واگنیر و گرند واگنیر را انجام داد. پس از مدتی و برای تولید نمونه های الکتریکی واگنیر و گرند واگنیر، میزان این سرمایه گذاری به 1.5 میلیارد دلار افزایش یافت.

نسل جدید واگنیر بار دیگر برند جیپ را به دنیای خودروهای شاسی بلند اندازه کامل رده بالا باز گردانده است. این خودرو سواری راحت و لوکس در کنار قابلیت های خارج جاده ای که همواره یکی از ویژگی های خاص محصولات برند جیپ بوده است را ارائه می کند.  

وانت پیکاپ رم 1500 دیگر خودرو شناخته شده ای است که از خط تولید کارخانه وارن تراک اسمبلی خارج می شود.

 
منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها