ارسال ۶ گردشگر دیگر به فضا توسط "بلو اوریجین" در دسامبر امسال

شرکت فضایی خصوصی "بلو اوریجین"(Blue Origin) در ماه دسامبر سال جاری شش گردشگر دیگر را به فضا می‌فرستد.

ارسال ۶ گردشگر دیگر به فضا توسط "بلو اوریجین" در دسامبر امسال

به گزارش تک کرانچ، همه کسانی که می‌توانند از عهده پرداخت هزینه بلیت گرانقیمت سفر به فضا بربیایند، اکنون می‌توانند برای سفر گردشگری فضایی شرکت "بلو اوریجین" در آینده صف بکشند.

بنا بر توییتی از این شرکت فضایی که مالک آن "جف بزوس" است، "بلو اوریجین" در حال پرتاب گروه بعدی گردشگران به فضا است و این اولین باری خواهد بود که موشک و کپسول فضایی "نیو شپرد" یک مجموعه کامل متشکل از شش مسافر را سوار بر موشک قابل استفاده مجدد خود به فضا خواهد برد.

"بلو اوریجین" این پرواز فضایی سرنشین‌دار را در تاریخ ۹ دسامبر(۱۸ آذر) به فضا خواهد فرستاد.

مسافران این سفر شامل "لورا شپارد چرچلی" دختر "آلن شپارد" نخستین فضانورد آمریکایی طی ماموریت "مرکوری ۳" و پنجمین انسان روی ماه طی ماموریت "آپولو ۱۴"، "ایوان دیک" عضو هیئت مدیره شرکت "دیک هولدینگز"، "دیلان تیلور" مدیر شرکت "وویجر اسپیس"، "مایکل استراهان" مجری برنامه تلویزیونی مشهور "صبح بخیر آمریکا" و اولین پدر و پسری که همزمان به فضا می‌روند به نام‌ها "لین بس"(پدر) و "کامرون بس"(پسر) است.

ارسال ۶ گردشگر دیگر به فضا توسط "بلو اوریجین" در دسامبر امسال

بنابراین به نظر می‌رسد که عصر گردشگری فضایی رسما آغاز شده است.

این پرتاب سومین پرواز فضایی انسانی "بلو اوریجین" و سومین پرواز فضایی این شرکت در سال جاری است.

دو پرواز سرنشین‌دار قبلی هر کدام حاوی چهار نفر بود که اولین آنها شامل "جف بزوس" بنیانگذار شرکت "آمازون" و "بلو اوریجین" بود. پرواز دوم نیز که در ماه اکتبر انجام شد، شامل "ویلیام شاتنر" بازیگر مشهور هالیوود، "گلن دی وریس" بنیانگذار شرکت "مدیتاتا"، "کریس بوشویزن" از شرکت "DCVC" و "آدری پاورز" از "بلو اوریجین" بود.

متأسفانه "دی وریس" چند هفته پس از این که فضانوردی را تجربه کرد، در یک حادثه هوایی درگذشت.

اما سرعت پروازهای "بلو اوریجین" با توجه به قیمت‌های نجومی بلیت آن حیرت انگیز است. اما با پرتاب شش نفر در هر پرواز، این شرکت احتمالاً حاشیه سود خود را بسیار افزایش خواهد داد که در نهایت می‌تواند به صندلی‌های مقرون به صرفه‌تر در سفرهای آینده منجر شود.

اما نباید تصور کرد که گردشگری فضایی به این زودی‌ها مقرون به صرفه خواهد شد، چرا که گردشگری فضایی تا مدت نامعلومی یک تفریح لوکس خواهد ماند.

در کنار وقایعی که اکثر کشورهای جهان در چند سال گذشته از آن عبور کرده‌اند، از شیوع بیماری همه‌گیر جهانی کووید-۱۹ گرفته تا بحران اقتصادی، بیکاری انبوه و بحران مراقبت‌های بهداشتی، باید پذیرفت که یک سفر به مدار زمین و چند دقیقه احساس بی‌وزنی و مشاهده مناظر بی‌نظیر از سیاره زمین یک اتفاق نادر است که قیمت بالایی دارد.

موشک و کپسول "نیو شپرد" در سفرهای گردشگری فضایی، مسافران خود را به لبه فضا می‌برد و برای چند دقیقه بی‌وزنی و منظره بی‌نظیری از زمین را برای آنها فراهم می‌کند و سپس سرعت کپسول حاوی مسافران در بازگشت به زمین با چترها کُند می‌شود و در صحرای تگزاس غربی فرود می‌آید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها