فضاپیمای لوسی ناسا، اکتبر به مدار زمین می رود

سازمان فضایی ناسا مشغول آماده سازی فضاپیمای لوسی است که به منظور مطالعه تروجان های سیاره مشتری به فضا فرستاده می شود.

فضاپیمای لوسی ناسا، اکتبر به مدار زمین می رود

به گزارش ناسا؛ فضاپیمای لوسی ناسا، اولین فضاپیمایی است که برای انجام ماموریت مطالعه تروجان‌ها به فضا می‌رود. این سازمان فضایی عملکرد لوسی را بررسی و آن را پر از سوخت کرده است تا در ۱۶ اکتبر به فضا پرتاب شود. سیارک‌های تروجانبراساس نام شخصیت‌های یونانی نامگذاری شده اند و سیارک‌هایی هستند که در مداری شبیه به مشتری به دور خورشید می‌چرخند. برخی از آن‌ها جلوتر از سیاره مشتریهستند و تعدادی دیگر نیز در پشت این سیاره قرار دارند.

جزئیات ماموریت لوسی برای سفر به خارج از جو زمین
لوسی اولین فضاپیمایی است که این سیارک‌ها را رصد می‌کند. محققان ناسا امیدوارند که بتوانند با بررسی این سیارک‌ها نظریات خودشان درباره نحوه تشکیل منظومه شمسی در حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش را تکمیل کنند. تام استاتلر، دانشمند ناسا در این باره گفت: "با کمک لوسی ما هشت سیارکی که تاکنون دیده نشده اند را رصد می‌کنیم. با استفاده از این فضاپیما، ما به گذشته منظومه شمسی می‌رویم که فرصتی شگفت انگیز برای کشف و جستجو است. "

خدمه این فضاپیما هشت هفته گذشته را در مرکز فضایی کندی بودند تا برای این پرواز آماده شوند. سیستم‌های مکانیکی، الکتریکی و گرمایشی لوسی توسط مهندسان آزمایش شده است. اوایل ماه آگوست مهندسان آنتن‌های لوسی را که جزو مهمترین قطعات این فضاپیما پس از آرایه‌هایی خورشیدی است را نصب کردند. این آنتن‌ها به برقراری ارتباط لوسی با زمین کمک می‌کنند.

مهندسان پیشران مخازن لوسی را با ۷۲۵ کیلوگرم هدیروژن و اکسیژن مایع در ۱۸ سپتامبر پر کردند. این سوخت ۴۰ درصد از جرم فضاپیما را تشکیل می‌دهد. لوسی از این سوخت برای انجام مانور‌هایی که آن را به سیارک‌ها می‌رساند، استفاده خواهد کرد. آرایه‌های خوشیدی هم باتری تجهیزات این فضاپیما را شارژ می‌کنند.

اوایل اکتبر سال جاری، لوسی درون کپسولی محصور و به پایگاه هوایی کیپ کارناوال منتقل می‌شود تا روی موشک اطلس V متصل و برای پرتاب آماده شود. اطلس V مسئولیت بردن لوسی به خارج از را برعهده دارد تا این فضاپیما سفر طولانی خود به سمت سیارک‌های تروجان را آغاز کند. مهندسان چند روز قبل از پرتاب لوسی را برای آغاز ماموریتش راه اندازی می‌کنند که کل این فرآیند ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها