"کاکائو" بخورید، بهتر ببینید!

محققان

"کاکائو" بخورید، بهتر ببینید!

گروهی از محققان اسپانیایی در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند، مصرف ۲.۵ گرم پودر کاکائو طبیعی خالص می‌تواند در شرایط نور روز "حدت بینایی" را در بزرگسالان جوان سالم بهبود بخشد.

"حدت بینایی" معمولا به وضوح دید اشاره دارد. حدت بینایی وابسته به عوامل نوری و عصبی است.

در این مطالعه که نتایج آن در مجله "Journal of Functional Foods" منتشر شده است، محققان به بررسی دو پلی‌فنل غذایی به نام‌های "فلاونول کاکائو" و "آنتوسیانین توت قرمز" پرداختند.

"ماریا سینتا پل مارین"(María Cinta Puell Marín) محقق دانشگاه کمپلوتنسه مادرید گفت: اگرچه این فرضیه اصلی بود اما ما هیچ تأثیری در انطباق با تاریکی یا در حدت بینایی اندازه گیری شده در شرایط کم نور(دید میانه) با کاکائو یا توت مشاهده نکردیم.

محققان اثرات مثبت بر میزان دید در روشنایی را به فلاوانول‌ها و تئوبرومین‌ها(گروهی از آلکالوئیدها که باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می‌شوند و در کاکائو یافت می‌شوند و همانند کافئین موجود در قهوه است) نسبت دادند.

در این مطالعه محققان آزمایشاتی را بر روی داوطلبان انجام دادند و داوطبان در سه آزمایش جداگانه یک لیوان شیر با کاکائو، توت و شیر خالی نوشیدند. سپس محققان سطح پلی فنول ادرار آنها را پس از سه ساعت اندازه‌گیری کردند.

برای اندازه‌گیری میزان حدت بینایی، نمودارهای حاوی حروف در چهار متری افراد در شرایط نوری مختلف یعنی فوتوپیک و مزوپیک قرار گرفتند. سازگاری با تاریکی یک روش روان فیزیکی مورد استفاده برای اندازه‌گیری پویایی بازیابی حساسیت پس از سفید شدن فتوپیگمنت‌های شبکیه است.

قبل از این آزمایشات، یک سری پرسشنامه و معاینات چشم برای نشان دادن عدم وجود هیچ عامل غذایی یا آسیب شناسی قبلی که می‌تواند به بروز هرگونه خطا در تجزیه و تحلیل نتایج و نتیجه‌گیری‌های انجام شده منجر شود، انجام شد.

"سونیا دو پاسکال ترسا"(Sonia de Pascual-Teresa) محقق این مطالعه افزود: ما باید مطالعات بیشتری را برای اثبات این مفهوم انجام دهیم تا تأیید کنیم که آیا این اثر واقعی است و آیا می‌توان این نتایج را در طراحی محصولاتی که می‌تواند سبب بهبود حدت بینایی شود، اعمال کرد یا خیر.

منبع: ایسنا

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها