راهنمای خرید دوربین مداربسته داهوا

سیستم های دوربین مداربسته، یکی از اجزای اصلی در برقراری امنیت و آرامش در زندگی روزمره ما هستند. ما به وسیله سیستم های نظارت تصویری می توانیم حتی از راه دور محیط را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهیم.

راهنمای خرید دوربین مداربسته داهوا

سیستم های دوربین مداربسته ، یکی از اجزای اصلی در برقراری امنیت و آرامش در زندگی روزمره ما هستند. ما به وسیله سیستم های نظارت تصویری می توانیم حتی از راه دور محیط را تحت نظارت و کنترل خود قرار دهیم.

برند داهوا ، یکی از برندهای معتبر در صنعت نظارت تصویری می باشد که شامل طیف گسترده ای از محصولات دوربین مداربسته، سیستم های حفاظتی و امنیتی می شود. در دنیای امروز خرید دوربین مداربسته داهوا ، یکی از ملزومات برای کنترل و نظارت بهتر محیط پیرامون ما می باشد. در این مقاله، اطلاع جامعی در خصوص انتخاب و خرید سیستم مداربسته را ارائه خواهیم کرد.

چه فاکتورهایی در خرید دوربین مداربسته داهوا ضروری است ؟

همانطور که می دانیم، اصلی ترین نکته در خرید هر وسیله الکترونیکی توجه به نیازها و کارآیی های مورد نظر ما می باشد. در هنگام خرید دوربین مداربسته نیز نیاز است که محصولی را انتخاب نمایید تا بتواند تمام قابلیت های مورد نظر شما را ارائه نماید. در ابتدا نیاز است که فروشنده و نصاب را از نوع محیط نصب و نیازهای خود آگاه نمایید تا بتوانند سیستمی با برند معتبر، قابلیت ها و رزولوشن لازم را معرفی کنند. شرکت داهوا، برای هر نیاز و کاربردی محصولی متفاوت و کاربردی را ارائه کرده است که می توان به دوربین های پلاک خوان ، حرارتی، ضد انفجار و ... اشاره کرد. اگر محیط نصب ما منزل مسکونی و یک فروشگاه معمولی است می توان سیستم های دوربین مداربسته ای با رزولوشن مناسب و قابلیت های لازم را انتخاب کرد و محیط را با آن ها پوشش داد.

به صورت کلی پیش از خرید دوربین مداربسته داهوا ، نیاز است که به این سوال ها پاسخ داد:

محیط نصب، چه نوع محیطی است؟ محیط نصب یک محیط خارجی است یا یک محیط داخلی؟ آیا دوربین در معرض باران و برف قرار خواهد گرفت؟ اهمیت آن محیط چقدر است؟ چه جزئیاتی از سوژه های محیط مدنظر ماست؟ آیا نیاز است که اقدامات لازم در خصوص تشخیص و شناسایی چهره صورت گیرد؟ آیا گردش، چرخش و یا زوم کردن دوربین بر روی سوژه ها حائز اهمیت است ؟ آیا نیاز به شناسایی و ثبت پلاک ها می باشد؟

اگر محیط نصب شما، یک محیط بیرونی است و احتمال قرار گیری دوربین در معرض باران، برف، گرد و غبار و رطوبت وجود دارد، نیاز است که دوربینی از محصولات داهوا را انتخاب نمایید که از قابلیت IP66 یا IP67 پشتیبانی کند. اگر در محیط مورد نظر تشخیص و شناسایی چهره نیاز است، نیاز است که با خرید دوربین مداربسته داهوا با قابلیت تشخیص و شناسایی چهره، سوژه های مورد نظر خود را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهید. ویژگی تشخیص چهره و شناسایی چهره دو اصل متفاوت از هم هستند. قابلیت تشخیص چهره، شما را در تشخیص چهره های محیط یاری می سازد اما امکان شناسایی چهره بر مبنای دیتای از پیش تعیین شده را ندارد. دوربین های بسیاری در سبد کالای داهوا وجود دارند که دارای قابلیت Face Detection ( شناسایی چهره ) هستند که می توان به برخی از آن ها اشاره کرد.

HFW5431EP-ZE : این دوربین تحت شبکه بولت 4MP، با پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره، قابلیت های IVS و لنز موتورایز می توانند ما را در نظارت و کنترل محیط یاری سازد. با خرید دوربین مداربسته داهوا مذکور، می توان تصاویر را در شب تا مسافت 50 متر نیز مورد نظارت قرار داد. از دیگر قابلیت های ویژه این دوربین بهره گیری از قابلیت حافظه داخلی 128GB می باشد که این امکان را فراهم می سازد تا بی نیاز از دستگاه ذخیره ساز، تصاویر تا مدت محدودی در این حافظه ذخیره شود.

HFW5831EP-ZE : این دوربین تحت شبکه بولت 8MP، دارای قابلیت های مشابه HFW5431EP-ZE می باشد و مناسب برای مکان هایی که جزئیات و رزولوشن تصاویر بسیار حائز اهمیت است، می باشد.

HDBW5831EP-ZE : این دوربین تحت شبکه دام 8MP، دارای قابلیت های مشابه دو دوربین مذکور است. با این تفاوت که دارای ظاهری متفاوت (Dome) است.

در این قسمت این سوال مطرح می شود که در محیط نصب ما، دوربین دام مورد نیاز ما است یا دوربین بولت ؟ دوربین های بولت، به صورت استوانه ای شکل هستند، اغلب در محیط های بیرونی، دیوار و کنج دیوار نصب می شوند و دارای کاربردی معمول تر نسبت به دوربین های دام می باشند. دوربین دام که به صورت گنبدی شکل هستند، اغلب مناسب نصب بر روی سقف هستند.

دوربین های شناسایی چهره، که با ویژگی Face Recognition قابل تفکیک هستند، این امکان را فراهم می سازد تا شما چهره های مورد نظر خود را در دیتابیس دوربین تعیین نمایید، تا بر آن مبنا به آنالیز چهره های محیط بپردازد.

اگر محیط نصب شما یک محیط با وسعت بسیار، بدون سقف و دارای سقف بلندی است و امکان گردش و زوم بر روی سوژه ای خاص را دارید، نیاز به خرید دوربین مداربسته داهوا از نوع اسپید دام می باشد. دوربین های اسپید دام داهوا، به دو دسته ی بستر کواکسیال و تحت شبکه تقسیم می شوند که در حال حاضر بستر کواکسیال آن شامل تکنولوژی HDCVI می شود.

از کجا می توان خرید دوربین مداربسته داهوا را انجام داد؟

یکی از نکات اصلی در خرید دوربین مداربسته داهوا گارانتی محصول است، یعنی نیاز است که محصول مورد نیاز خود را از شرکتی معتبر و دارای گارانتی تهیه نماییم تا هیچ دغدغه و نگرانی در خصوص خدمات پس از فروش نداشته باشید. محصولات داهوا، توسط شرکت های متعددی در ایران به فروش می رسند که همه آن ها دارای خدمات گارانتی نیستند و شرکت معتبری خدمات گارانتی آن ها را ارائه نمی دهد. شرکت فراگستر الکترونیک، بزرگترین ارائه دهنده و عرضه کننده محصولات داهوا در ایران، تمام محصولات داهوا خود را با گارانتی 25 ماه و خدمات پشتیبانی فنی مادم العمر به صورت 24 ساعت ارائه می نماید. به منظور خرید محصولات فراگستر، می توان به وب سایت فراگستر مراجعه نمایید و یا با تماس با شماره 02153862 و ارتباط با بخش فروش، از نزدیک ترین نمایندگی موجود در شهر خود مطلع شوید.

کلام آخر در خصوص راهنمای خرید دوربین مداربسته داهوا

همانطور در این مقاله شرح داده شد، اصلی ترین نکات در خرید دوربین مداربسته داهوا ، انتخاب محصول بر مبنای نیاز، محیط نصب و گارانتی معتبر است.

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها