بهترین مدل دوربین مدار بسته هایک ویژن

هایک ویژن یا Hikvision فعالیت خود را به عنوان یکی از شرکت‌های تولیدکننده سیستم‌های مداربسته از سال ۲۰۰۱ به صورت رسمی در کشور چین آغاز کرد و به سرعت توانست جایگاه خود را در بازار جهانی سیستم‌های نظارت تصویری به دست آورد.

بهترین مدل دوربین مدار بسته هایک ویژن

به طور کلی، دوربین‌های مدار بسته در زمان حاضر توانسته‌اند تا حد زیادی جرایم و سرقت‌ها را کاهش دهند. علاوه بر این، دوربین‌های مدار بسته کمک می‌کنند تا حتی در صورت ارتکاب جرایم نیز با بررسی فیلم‌های ضبط شده به راحتی سارقان را شناسایی کرد.

در همین راستا، در این مطلب قصد داریم تا یکی از بهترین برندهای دوربین مداربسته به نام هایک ویژن را معرفی کرده، انواع دسته بندی کلی آن را معرفی کنیم و در ادامه مدل‌های مختلف دوربین مدار بسته هایک ویژن را ارائه می‌کنیم تا از میان آن‌ها بسته به نیازتان بهترین مدل را انتخاب کنید. در نهایت می‌توانید به راحتی مدل دوربین مدار بسته موردنیاز را بر اساس نوعی که بیشترین کاربرد را برایتان دارد، شناسایی کنید.

انواع مدل دوربین‌ هایک ویژن

اگر به سایت نمایندگی هایک ویژن مراجعه کنید، متوجه می شوید که دوربین‌های هایک ویژن را می توان در دو دسته اصلی تحت عناوین Turbo HD (توربو اچ دی) و تحت شبکه قرار داد که در ادامه با جزئیات بیشتری از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

۱. دوربین مداربسته هایک ویژن مدل تحت شبکه

دوربین‌های مداربسته تحت شبکه کیفیت تصاویر بالاتری مابین ۳ تا ۲۹ مگا پیکسل را به کاربران ارائه می‌دهند. برند هایک ویژن دوربین‌های تحت شبکه خود را در دو مدل مختلف ارائه می‌کند که هر مدل در ساختار و چگونگی ثبت لحظات و تصاویر عملکرد متفاوتی دارند.

یکی از این مدل‌ها برای دریافت و پخش تصاویر به نوعی دستگاه مرکزی به نام DVR نیاز دارد که از این نظر مشابه دوربین‌های هایک ویژن مدل توربو اچ دی هستند. نوع دوم دوربین‌های مدل تحت شبکه رَم و حافظه دارند و بدون نیاز به دی وی آر می‌توانند به تصاویر دریافتی دسترسی داشته باشند.

تفاوت دوربین‌های تحت شبکه نوع اول با دوربین‌های توربو اچ دی در این است که دوربین‌های تحت شبکه برای انتقال اطلاعات و تصاویر نیازی به کابل ندارند و می‌توان داده‌های آن‌ها را در بستر شبکه اینترنت جابه‌جا کرد. به این ترتیب با دسترسی به اینترنت می‌توانید از طریق وای فای یا گوشی موبایلتان تصاویر دریافتی دوربین تحت شبکه نوع اول را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که یکی از شروط بسیار مهم در دوربین‌های تحت شبکه دسترسی داشتن به اینترنت است.

بر این اساس،‌ از جمله ویژگی‌های بارز دوربین‌های هایک ویژن مدل تحت شبکه می‌توان به قابلیت انتقال اطلاعات ضبط شده از طریق اینترنت اشاره کرد. علاوه بر این، با استفاده از این دوربین‌ها می‌توانید صدای محیطی که دوربین در آن نصب شده را به جایی که خودتان حضور دارید و برعکس صدای خودتان را به آن محیط از طریق شبکه انتقال دهید و مانند تلفن همراه از آن استفاده کنید.

بنابراین می‌توان گفت که این نوع دوربین مداربسته برای برقراری ارتباط مدیر با کارمندان و کارگران شرکت بسیار کاربردی است.

همان طور که اشاره شد، نکته قابل توجه این است که استفاده از دوربین تحت شبکه مستلزم دسترسی به وای فای یا اینترنت خطوط موبایل می‌باشد. مهم‌ترین نقطه قوت این مدل دوربین‌ها استفاده از هوش مصنوعی در طراحی آن‌ها است که به انجام فرآیند شناسایی به کمک سیستم‌های هوشمند بسیار کمک می‌کند. در کنار همه این‌ها داده‌ها و اطلاعات دوربین‌های تحت شبکه از طریق پروتکل‌های WPA یا WPA2 TKIP و AES انتقال می‌یابند. به این ترتیب امنیت انتقال اطلاعات در بستر این دوربین‌ها بسیار بالا بوده و همین موضوع موجب شده است تا این دوربین‌ها از محبوبیت بیشتری در میان کاربران برخوردار باشند.

۲. دوربین مداربسته هایک ویژن مدل توربو اچ دی

دوربین‌ مداربسته هایک ویژن توربو اچ دی یا Turbo HD با استفاده از سیگنال اختصاصی TVI کار کرده و تمامی تصاویر دریافت شده را به دستگاه‌های دی وی آر ارسال می‌کند. ساختار این مدل به صورتی است که امکان فعالیت و پردازش تصاویر را به تنهایی ندارد. بنابراین برای این که مدل توربو اچ دی بتواند تصاویر را ضبط کرده و به نمایش درآورد، از دستگاهی به نام دی وی آر استفاده می‌کند. در واقع، تصاویر از طریق کابل آنتن یا فیش بی ان سی (BNC) به دستگاه دی وی آر انتقال داده می‌شوند و کاربر هم به صورت زنده و هم به صورت آفلاین (پلی بک) می‌تواند تصاویر دریافت شده را ببیند.

دوربین هایک ویژن توربو اچ دی + دی وی آر

دوربین‌های مدل توربو اچ دی از نظر قیمت نسبت به دوربین‌های تحت شبکه ارزان‌تر هستند. با وجود این که دوربین‌های مداربسته توربو اچ دی از نسل دوربین‌های آنالوگ به شمار می‌آیند، اما در حال حاضر از کیفیت بسیار بهتری نسبت به آن‌ها برخوردار هستند. از جمله دیگر ویژگی‌های دوربین مدل توربو اچ دی می‌توان به نصب و راه‌اندازی ساده‌تر آن‌ها اشاره کرد. همچنین اگر دستگاه ثانویه دی وی آر قابلیت ضبط تصاویر را با رزولوشن ۵ مگا پیکسل داشته باشد، دوربین مدار بسته‌ حتی بدون برخورداری از چنین قابلیتی می‌تواند تصاویر را با کیفیت مناسبی ضبط کند.

ویژگی های بهترین مدل‌ دوربین‌ مدار بسته هایک ویژن

دوربین‌ها و دستگاه‌های رکوردر هایک ویژن دارای چند ویژگی اصلی هستند که می‌توانید بر اساس آن‌ها محصول کاربردی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در ادامه چند ویژگی مهم دوربین مداربسته هایک ویژن را برای انتخاب بهترین مدل مطابق با نیاز کاربر بررسی می‌کنیم.

• سنسور دوربین:

سنسور دوربین نور دریافتی را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند و سنسورهای به کار رفته در دوربین‌ هایک ویژن با مصرف انرژی کمتر و بازده بیشتر، یکی از بهترین سنسورهای موجود در بازار هستند و اکنون مورد توجه تمام برندها قرار گرفته‌اند.

• کیفیت تصویر:

کیفیت تصاویر بر اساس واحد مگا پیکسل در دوربین‌های مداربسته نشان داده می‌شود. دوربین‌های هایک ویژن قابلیت ارائه تصاویری با کیفیت‌های مختلف از ۱ تا 8 مگا پیکسل را دارد که بسته به نیازتان می‌توانید گزینه کاربردی‌تر را انتخاب نمایید.

• لنز دوربین:

دوربین‌های هایک ویژن دز انواع لنزهای مختلف ثابت (Fix)، متغیر (Varifocal) و متغیر موتوردار (Motorized) ارائه می‌شوند. لنزهای Wide (زاویه باز) برای مکان‌های کوچک و لنزهای با زاویه بسته نیز برای محیط‌های وسیع مناسب‌تر هستند.

• دید در شب:

تکنولوژی دید در شب به کمک ال‌ای‌دی‌های IR امکان مشاهده تصاویر را در تاریکی مطلق برای دوربین‌ها فراهم می‌کند. تمام دوربین‌های هایک ویژن از این تکنولوژی برخوردار هستند و تنها برد پرتاب نور IR و نوع کیفیت آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

بهترین مدل دوربین هایک ویژن در ایران پرفروش ترین مدل های دوربین هایک ویژن در ایران

در ادامه برای آشنایی با چند مورد از پرفروش‌ترین مدل‌های دوربین‌ هایک ویژن، آن‌ها را بر اساس ویژگی‌های مختلف بررسی شده در فوق آورده‌ایم.

• دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE16C0T-IT3

• دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE56H1T-IT1E

• دوربین مداربسته توربو اچ دی هایک ویژن مدل DS-2CE56C0T-IRPF

• دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE56D0T-IRMM

• دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE16D8T-IT3ZE

• دوربین مدار بسته هایک ویژن مدل DS-2CE16H1T-IT1E

• دوربین مداربسته توربو اچ دی هایک ویژن مدل DS-2CE16D0T-IF

• و ...

سخن آخر

تلاش کردیم در این مقاله به صورت مفصل راهنمایی های لازم در خصوص خرید بهترین مدل دوربین هایک ویژن را به شما ارائه دهیم. با این وجود اگر هنوز برای شما سوالاتی وجود دارد که در متن به آن پاسخ نداده ایم، می توانید به سایت رسمی فروش دوربین هایک ویژن hikvision-cctv.com مراجعه کنید و بعد از تماس با کارشناسان مجرب و متخصص (۰۲۱۵۴۷۸۱۰۰۰)، بهترین مدل متناسب با نیازتان را انتخاب کنید.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها