مدیر عامل تلگرام: موبوگرام ناامن است

تا دلتان بخواهد اپلیکیشن غیر محبوب در میان ایرانی ها وجود دارد که بدون شک موبوگرام بین ایرانی ها محبوبترین است. مدیر عامل تلگرام همچنین اعلام کرده است که محیط موبوگرام به شدت ناامن است.

مدیر عامل تلگرام: موبوگرام ناامن است

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، ساعاتی پیش یکی از کاربران ایرانی توییتر نظر پاول دورف را بابت حذف قسمت پروکسی در تلگرام های غیر رسمی ای همچون موبوگرام جویا شد. دورف در پاسخ این گونه واکنش نشان داد: «موبوگرام یک شاخه منسوخ و نا امن تلگرام از ایران است. استفاده از آن را توصیه نمی کنم».

دورف در ادامه پاسخ خود و در واکنش به این که به جز موبوگرام تلگرام های غیر رسمی دیگری هم در ایران فعال بوده و قابلیت هایی همچون حالت روح را به کاربران ارائه می کنند اذعان داشت که «این اپلیکیشن ها باید به زودی قابلیت هایی مثل حالت روح را حذف کنند، چرا که این قابلیت ها رفتارهای متعارف و حریم خصوصی را نقض می کنند».

وی در ادامه اعلام کرد که تلگرام به زودی قوانین خود را برای نسخه های غیر رسمی این پیام رسان شفاف سازی خواهد کرد: «اگر آنها (تلگرام های غیر رسمی) این قوانین را نادیده بگیرند، ما برای حفاظت از حریم شخصی کاربران خود وارد عمل خواهیم شد».

تیم هانیستا که سازنده موبوگرام است، ساعاتی پیش به اظهارات دورف در کانال رسمی این اپلیکیشن واکنش نشان داده که آن را در ادامه می خوانید:

1- متاسفانه یک شخص با اعلام اشتباه اینکه امکان تنظیمات پروکسی در موبوگرام حذف شده است، باعث بوجود آمدن این سوء تفاهم برای مدیرعامل تلگرام شده است.

2- مدیر عامل تلگرام به صورت قاطع اعلام نکرده است که موبوگرام نا امن است. بلکه گفته است که موبوگرام به صورت بالقوه نا امن است (ممکن است ناامن باشد). احتمالا دلیل آن هم غیر رسمی بودن برنامه و توسعه آن توسط یک گروه برنامه نویس ایرانی و توییت اشتباه قبلی است.

3- ظاهرا مدیرعامل تلگرام با موبوگرام آشنایی ندارد، چون موبوگرام را خیلی قدیمی و منسوخ (آپدیت نشده) خطاب کرده است در حالی که موبوگرام همیشه با آخرین سورس منتشر شده تلگرام آپدیت می شود.

4- بخش پروکسی در موبوگرام حذف نشده و همانند تلگرام، این امکان در صفحه تنظیمات - اطلاعات و ذخیره سازی قرار دارد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها