عضو شورای شهر اهواز:

جلسه بررسی غیبت اعضای شورای شهر اهواز ایراد قانونی دارد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه باید بر اساس قانون عمل شود، گفت: جلسات فوق‌العاده تشکیل شده از لحاظ قانونی ایراد دارد با این حال باید اولویت با غایبان جلسات تلفیق باشد.

جلسه بررسی غیبت اعضای شورای شهر اهواز ایراد قانونی دارد

سیاوش محمودی امروز _دوشنبه بیست‌ویکم اسفند_ در صحن شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: در جلسات گذشته شورای اسلامی شهر مطرح کرده‌ام که باید بر اساس قانون عمل کنیم، اقدام هیئت رئیسه شورا در خصوص جلسه بررسی غیبت اعضا را به استناد ماده ۱۶ آئین‌نامه مطابق با قانون نمی‌دانم و بر اساس آن غیبت در جلسات با اطلاع رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس کمیسیون امکان‌پذیر است و پیش از تشکیل جلسات مکتوب به اطلاع رسانده شده است که به چه دلایلی در جلسه شرکت نمی‌کنیم.

وی افزود: بر اساس قانون جلسات شورای شهر در هر ماه دو بار تشکیل می‌شود، در کجای قانون و کشور جلسات رسمی پشت سر هم و هر روز تشکیل می‌شود، این سوال ایجاد می‌شود که تشکیل این جلسات قانونی است یا خیر و از آنجا که این موارد در هیئت حل اختلاف در حال پیگیری است، بررسی این موضوع قانونی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بر اساس قانون رسیدگی به موجه یا غیرموجه بودن تأخیر در پایان جلسه و غیبت در جلسه بعدی به عمل می‌آید، در طول هفت ماه گذشته چندین جلسه برای بررسی غیبت‌ها و تأخیرها برگزار شد و بر اساس قانون غیبت زمانی لحاظ می‌شود که جلسه تشکیل شود اما زمانی که جلسه تشکیل نمی‌شود در واقع غیبتی نیز لحاظ نخواهد شد.

محمودی ادامه داد: از آنجا که از لحاظ قانونی جلسات فوق‌العاده برگزار شده اشکال دارد در حال حاضر تنها می‌توان غیبت در یک جلسه را بررسی کرد، چراکه تشکیل جلسه فوق‌العاده با درخواست شهردار، فرمانده یا به تشخیص شورای اسلامی شهر و با رأی اکثریت اعضا، صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر بنا بررسی غیبت‌ها است، اولویت با در جلسات تلفیق است، چراکه به علت حضور نیافتن برخی اعضا از بیش از ۱۰ جلسه کمیسیون تلفیق حتی یک جلسه به صورت قانونی برگزار نشد.

منبع: ایمنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها