آشفتگی بازار آشفتگی بازار خودرو صدای روزنامه نزدیک به سپاه را هم درآورد/ در سال مزین به مهار تورم، مردم در فشار بیشتری قرار گرفتند

روزنامه جوان هم به گرانی‌ها در بازار خودرو معترض شده است.

آشفتگی بازار آشفتگی بازار خودرو صدای روزنامه نزدیک به سپاه را هم درآورد/ در سال مزین به مهار تورم، مردم در فشار بیشتری قرار گرفتند

این روزنامه نوشت: با وجود کاهش قیمت اعلامی خودرو از سوی شورای رقابت، اما عملاً اقدامی به نفع مردم انجام نشده است، چه آنکه در سالی که مزین به نام مهار تورم است، مجدداً قیمت یک محصول گران‌تر شد تا مردم بیشتر در فشار قرار گیرند. به گفته یکی از کاربران، ‌ماشینی که پارسال ١١٠میلیون تومان بود، امسال ٢۵٠میلیون تومان شده است، اما این به منزله افزایش سرمایه نیست، چون یک ماشینی که ٢٠٠ میلیون تومان بود، الان ۴٣٠میلیون تومان شده است. به عبارتی سال گذشته برای خرید یک ماشین ٩٠میلیون تومان کسر داشت ولی امسال ١٨٠میلیون کم دارد و این یعنی افزایش ۱۰۰ درصدی در برابر افزایش حقوق ٢٧درصدی!

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    2

    فدا سرتون ، مردم میدانند همش شعاره و ناراحت نمیشن

  • پیشگو
    2

    متاسفانه شعار سال در حد همان شعار باقی میماند...

  • ناشناس
    2

    اشک تمساح

  • رابی
    0

    می گویند در گذشته پادشاهی بود که خزانه اش خالی شد.وزیر را صدا زد و چاره جست.وزیر گفت هر روز یک دینار از مردم مالیات بگیریم.شاه گفت در آن صورت مردم علیه ما قیام خواهند کرد .وزیر گفت خیال علاحضرت تخت هیچ کسی اعتراض نمی کند.پادشاه گفت اگر مشکلی پیش آید گردن تو را خواهم زد.مردم هر روز از دروازه شهر برای کار بر روی زمین های کشاورزی بیرون می رفتند و وقت غروب میبایست یک دینار در درب دروازه به داروغه پرداخت می کردند.بعد از مدتی وزیر به پادشاه پیشنهاد داد که مالیات را دو دینار کنیم.پادشاه گفت اینبار حتما مردم بر ما خواهند شورید.وزیر گفت مسئولیتش با من.هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.روز بعد مالیات را دو دینار کرد و هیچ کسی اعتراض نکرد.مدتی بعد وزیر گفت بعد از اینکه مردم از سر زمینهایشان برگشتند در ورودی دروازه دو دینار را از آنها بگیرید و بهشون نیز تجاوز کنید.روز بعد مردم خسته از کار به درب دروازه رسیدند و بعد از پرداخت مالیات تعدادی مامور هم آنجا مشغول تجاوز به مردم بودند.خلاصه سر و صدای مردم بلند شد.پادشاه وزیر را احضار کرد و گفت تو باعث این شورش شدی .بعد از این مردم دیگر مالیات نخواهند داد و جان و تخت ما نیز در خطر خواهد بود. پادشاه گفت میبایست گردن تو را اکنون بزنم.وزیر گفت علاحضرت یک دقیقه صبر کنید ببینم مشکل مردم چیست که علیه ما قیام کرده اند .وزیر از مردم پرسید مشکل شما چیست؟
    مردم گفتند جناب وزیر ما دو دینار مالیات را بعد از این باز هم می دهیم .فقط موقع بازگشت از کار خیلی خسته هستیم و پشت دروازه چند ساعت مجبوریم معطل شویم لطفا تعداد سربازان را زیاد کنید که سریع به ما تجاوز کنند که معطل نشویم.
    داستان مملکت ایران هم اکنون همینطوری است.مردم به جای اینکه به افزایش قیمت ها اعتراض کنند برای خرید ارابه های مرگ ایران فرغون نوبت می گیرند.

  • ناشناس
    0

    باید بیشتر به مردم فشار وارد کنید
    دولتمردان تشکر تشکر

  • علی
    0

    اینقد کش ندید من که تخصص ندارم ولی لازم بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    باسلام،
    خداییش هم درست نیست این همه گرانی خودروهای داخلی،مردم با کدام پول خودرو بخرند،باپول کارگری،مگر بااین گرانی و افزایش قیمت چندصدمیلیونی دیگه کسی توان خرید خودرو را دارند،
    وقتیکه درخواست خودرو بالاست،
    وقتیکه افزایش تولیدجوابگو نیست،
    خوب فعلا،واردات خودروهای ارزان‌تر به کشور را افزایش بیشتری بدهید،،تا وقتیکه تولید داخلی هم افزایش بیشتری پیداکند،باتشکرازمسئولین.

  • ناشناس
    0

    ایشالا بارسیدگی مسئولین قیمتهاکاهش پیداکنه،و واردات به کشور افزایش پیداکندباتشکر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      انشاا... بزه

  • سامان
    0

    امسال سال مهار تورم و افزایش تولید بوده که اول شرکت های خودروسازی پیش دستی کردند چون وابسته به دولت بوده و راهی باشه برای بخشهای خدمات عمومی جامعه که برای افزایش قیمت ها هموار بشه . در ضمن کنترل قیمت ها از دست دولت در رفته ؟ حالا برای دستمزد کارگر و کارمند آقایان مجلس هزاران تبصره و ماده میزارند ؟ ولی افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا وابسته به خودشان اشکالی نداره ؟ یا شایدافزایش قیمت ها نوعی از مهار تورم باشد ماها سوادشو نداریم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها