چرا مدیران ایران خودرو دیزل همچنان بنزهای غیراستاندارد تولید می کنند؟

با توجه به توسعه شرکت آمیکو در تولید خودروهای سنگین، وقت آن نشده که نمایندگان مجلس و سازمان بازرسی کل کشور به هیئت مدیره ایران خودرو تذکر دهند؟

چرا مدیران ایران خودرو دیزل همچنان بنزهای غیراستاندارد تولید می کنند؟

این روزها ساخت خودروی سنگین و فروش آن با قیمت چند میلیارد تومانی سوالاتی را برای مردم ایجاد کرده که چگونه ما قطعات خودرو تولید می کنیم اما خودروهای سنگین  با برندهای قدیمی مانند بنز و... عرضه می شود؟

به طور مثال کامیون های نارنجی بنز(مایلر و...) قدیمی که بعضا برای دوران هیتلر هستند با مشارکت بنز آلمان شروع به تولید شده و هنوز ادامه دارد و با سابقه ترین  و بزرگترین خط تولید خودرو سنگین در کشور است و با حضور مدیران کم تلاش طی 60 سال گذشته با فشارهای قانونی پلیس و سازمان استاندارد در تولید این نوع کامیون ها فقط چند تفاوت جزعی نسبت به قبل ایجاد شده است.

بعنوان مثال شکل آیینه و سپر و... کامیون ها تغییر کرده که این کوتاهی در حالی انجام می شود که ما موشک به فضا ارسال می کنیم اما صنعت ساخت ماشین سنگین که تولیدش بسیار راحت تر از سواری است را هیچ تغییری نمی دهیم و نتیجه این بی اخلاقی تولید کننده ها گره خوردن جان رانندگان به این وضع ضعیف خودرو است.

 این در حالی است که این مدل بنز در همه جای دنیا منسوخ شده اما هنوز ما اصرار به تولید آن داریم و در مقایسه ساده بین شرکت تولیدات شرکت آمیکو که اخیرا رئیس جمهور به دیدن خط تولید آن رفت با ایرانخودرو دیزل  می توان سوال کرد که وقت آن نشده که نمایندگان مجلس و سازمان بازرسی کل کشور به هیئت مدیره ایران خودرو تذکر دهند که مدیری فعالتر از آقای توسلی منصوب کنند که بجای اینکه شرکت های کوچکتر الگوی ایرانخودرو دیزل شوند قضیه معکوس شود. تا با این اقدام فرمایش رهبرانقلاب اسلامی در دیدار با تولیدکنندگان در 10 بهمن در اجرای توسعه و پیشرفت محققق شود.

بر اساس اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کامیون بنز WH در سال 98 رتبه دو ستاره و در سال 1400 سه ستاره از پنج ستاره کیفی را دریافت کرده است و همچنان محصولات بهمن‌دیزل و برخی دیگر از شرکت ها کیفیت بالاتری دارند.

 

منبع: جامعه خبر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • عبدالله
    0

    نه كه توليد ديگر خودروهامون چه سوارى وچه سنگين استاندارد است

  • محمد
    0

    چون آقای توسلی مدیر غیر صنعتی بوده وبا رانت افراد سیاسی و نمایندگان مجلس در این جایگاه نشسته انتظار بشتر از این از این شرکت عظیم نداریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها