جدیدترین محصول ولوو با نامی دیگر به بازار عرضه می‌شود

جدیدترین محصول ولوو با نامی دیگر به بازار عرضه می‌شود؛ بیلبوردی که با توجه به مدل ماشین شما برایتان آگهی نشان می‌دهد.

جدیدترین محصول ولوو با نامی دیگر به بازار عرضه می‌شود

آئودی نسل جدید کوپه چهاردر خود را رونمایی کرد؛ خودروسازی استرالیا به آخر خط رسید و استفاده بدون اجازه از یک مهر کارخانه‌های نیسان را دو هفته تعطیل کرد.

ولوو اولین محصول از زیرمجموعه جدید خود، "پلستار" را در شانگهای رونمایی کرد. "پلستار ۱" کوپه چهار نفره‌ لوکس در ابعاد ب‌ام‌و M4 است که تقریبا بدون تغییر از روی کانسپتی ساخته شده که ولوو چهار سال پیش در فرانکفورت نمایش داد. قوای محرکه هیبرید پلستار ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و به گفته ولوو می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر را فقط با نیروی الکتریکی حرکت کند.
پلستار پیش از این بخش تقویت خودروهای ولوو بود. اما کارخانه سوئدی چند ماه پیش اعلام کرد آن را برای ساخت ماشین‌های اسپرت الکتریکی و هیبرید به یک برند مستقل تبدیل میکند. گرچه پلستار در ظاهر به مدل‌های دیگر ولوو شبیه است، اما خط مورب مشهور ولوو از جلو پنجره‌اش برداشته شده و به جای لوگوی شرکت سوئدی،‌ آرم پلستار روی فرمانش دیده می‌شود.
قرار است جیلی، خودروساز چینی که مالک ولوو است، ۷۶۰ میلیون دلار در ساخت مدل‌های جدید پلستار سرمایه‌گذاری کند. تولید پلستار ۱ در تعداد محدود ۵۰۰ دستگاه در سال، از اواسط سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. قیمت ماشین بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار یورو (۱۵۳ تا ۱۷۶ هزار دلار) اعلام شده است.
پلستار دو محصول دیگر در برنامه تولید دارد؛ پلستار۲ که به طور انبوه ساخته خواهد شد و فقط موتور الکتریکی دارد و سومین محصول که یک شاسی بلند است.
بازار خودروهای الکتریکی، مخصوصا در چین به سرعت در حال گسترش است. دولت چین اعلام کرده می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ دست کم یک‌پنجم خودروهایی که فروخته می‌شود، هیبرید یا الکتریکی باشد. اروپا هم به سمت محدود کردن خودروهای با موتور درون‌سوز حرکت می‌کند. ولوو اولین خودروساز جهان است که اعلام کرده از سال ۲۰۱۹ به بعد تولید ماشین با موتور درون‌سوز را متوقف می‌کند و همه محصولاتش هیبرید یا الکتریکی خواهد بود.

بلیبورد مشهور میدان پیکادلی لندن بعد از ۹ ماه بازسازی به زودی افتتاح می‌شود. شش بیلبورد بزرگ این میدان حالا جای خود را به یک صفحه‌ ۷۹۰ متر مربعی داده که به گفته مالکش، آگهی‌ها را با توجه به مدل و رنگ ماشین‌هایی که از خیابان عبور می‌کنند، نمایش می‌دهد.
این اولین بار نیست که از این شیوه برای نمایش آگهی استفاده می‌شود. روشی مشابه در مسکو به کار گرفته شده است که در آن دوربین‌هایی نرسیده به بیلبورد، ماشین‌ها را تشخیص داده و هنگام عبور ماشین، آگهی ویژه برای سرنشینان نمایش می‌دهند.
نتایج یک تحقیق تازه نشان داده است که مارک و مدل ماشین، علاوه بر درآمد، با پیشینه قومی و نژادی، تحصیلات و نگرش سیاسی راننده هم ارتباط دارد.
آئودی نسل جدید A7 اسپرت‌بک را پیش از نمایش عمومی در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد. آئودی همچنان به جای تغییرات انقلابی، مدل‌های جدیدش را با روندی تکاملی طراحی می‌کند. روند طراحی نسل جدید سه سال پیش و با آمدن مارک لیخته، به عنوان مدیر طراحی آئودی آغاز شد. او کانسپت پرولوگ (Prologue) را در نمایشگاه لس‌آنجلس نمایش داد که الگویی برای مدل‌های تازه‌ این کارخانه از جمله نسل دوم A7 است.
بدنه مدل جدید در عین ساده ماندن، عضلانی‌تر شده و در طراحی آن بر خطوط افقی تاکید شده است. از جمله امکانات خودرو، سیستم پارک خودکار است که می‌تواند ماشین را بدون راننده پارک کرده یا از پارک خارج کند. اسپویلر عقب ماشین هم متحرک است و در سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت فعال می‌شود.
آئودی جدید با موتور شش سیلندر سه لیتری با قدرت ۳۴۰ اسب بخار به بازار عرضه می‌شود. حداکثر سرعت ماشین ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتش ۵.۳ ثانیه است. آئودی، A7 را بعدا با موتور شش و چهار سیلندر هم خواهد ساخت. عرضه ماشین با قیمت پایه ۶۷ هزار و ۸۰۰ یورو (۸۰ هزار دلار) از زمستان آغاز می‌شود. A7 با ب‌ام‌و سری۶ گرن توریزمو و مرسدس-بنز CLS رقابت می‌کند.
با تعطیلی کارخانه هولدن در آدلاید، خودروسازی استرالیا با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن به پایان راه رسید. بعد از بسته شدن کارخانه‌های تویوتا و فورد، هولدن، که زیرمجموعه‌ای از کارخانه جنرال موتورز است، آخرین خودروسازی بود که در استرالیا فعالیت می‌کرد.
بالا بودن هزینه‌های تولید، فشار برای کاهش قیمت‌ها به خاطر رقابت شدید و همگام نبودن تولید با سلیقه خریداران باعث شد خودروسازی دیگر در استرالیا صرفه اقتصادی نداشته باشد.
سابقه فعالیت هولدن به اواخر قرن نوزدهم و کارگاهی برمی‌گردد که جیمز الکساندر هولدن برای ساخت زین اسب در آدلاید در جنوب استرالیا تاسیس کرد. در سال ۱۹۲۴، هولدن قطعه‌ساز رسمی جنرال موتورز در استرالیا شد و بعد از جنگ جهانی دوم برای شورلت، بیوک و واکسهال بدنه می‌ساخت تا این که در سال ۱۹۴۸ با حمایت دولت، اولین خودروی ملی استرالیا را تولید کرد.
به گفته کارخانه، هولدن در طول ۶۹ سال فعالیتش هفت میلیون و ۶۸۷ هزار و ۶۷۵ دستگاه ماشین ساخت. این شرکت در سال‌های اخیر به خاطر ماشین‌های هشت سیلندر دیفرانسیل عقبش شهرت جهانی داشت. آخرین ماشینی هم که از خط تولید خارج شد قوی‌ترین هشت سیلندر هولدن بود؛ یک «کمودور اس‌اس-وی ردلاین» قرمز رنگ با موتور ۴۰۷ اسب بخاری و گیربکس دستی که قرار است در موزه هولدن نگهداری شود.
با تعطیلی تولید، مدل‌های هولدن از تایلند، کره جنوبی، لهستان و ایالات متحده آمریکا به استرالیا وارد می‌شود.
نیسان بعد از اعتراف به اشتباه در روند کنترل کیفیت، خطوط تولید محصولاتش برای بازار ژاپن را دو هفته تعطیل کرد.
یک ماه پیش بازرسان وزارت حمل و نقل متوجه شدند تکنیسین‌هایی که مجوز ندارند از مهر رسمی نیسان برای تایید نهایی کیفیت خودروها استفاده می‌کنند. تحقیقات مستقل بعدی مواردی مشابه را در کارخانه‌های دیگر نیسان برملا کرد و گسترده شدن ماجرا به تعطیلی شش کارخانه انجامید.
نیسان مجبور شده یک میلیون و دویست هزار دستگاه از محصولاتی که در سه سال گذشته فروخته است را برای کنترل مجدد فرا بخواند. مدیر شرکت گفته است روند ارائه مجوز به کارمندان بازرسی نیسان دو دهه است تغییر نکرده و با تعطیلی کارخانه‌ها روش‌ کنترل کیفیت را بازبینی می‌کند.
نیسان تنها لازم است در بازار ژاپن این روند قانونی را رعایت کند. به همین دلیل خط تولید خودروهای صادراتی نیسان با روش بازرسی کنونی به کار خود ادامه می‌دهد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها