دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شهر:

کاهش بیماران بستری در مشهد مقدس/ ۳۷۷۰ بیمار کرونایی در استان خراسان‌ رضوی بستری هستند

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون سه هزار و ۷۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ های استان خراسان رضوی بستری هستند.

کاهش بیماران بستری در مشهد مقدس/ ۳۷۷۰ بیمار کرونایی در استان خراسان‌ رضوی بستری هستند

با قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا و تجمع و همه‌گیری شدید این بیماری در خراسان رضوی بویژه شهر مشهد مقدس و روزهای خستگی ناپذیر برای کادر درمان و بیماران و خانواده‌ هایشان، خوشبختانه چندروزی است که شهر مشهد مقدس از پیک پنجم با تمام سختی‌هایش عبور کرده و خوشبختانه آمار ترخیص بیماران افزایش یافته و بیماران بستری در بیمارستان‌ های مشهد نیز روند کاهشی داشته است.

بستری روزانه 900بیمار در خراسان رضوی

علی‌اصغر انجیدنی اظهارداشت: در حال حاضر 3هزار و 770 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند که 2هزار و 870 نفر از آنها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی افزود: تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه خراسان رضوی به بیش از 600 نفر رسید که 80 درصد آنان در مشهد تحت درمان قرار دارند ضمن اینکه روزانه 900بیمار جدید در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند.

کاهش بستری‌‌ شدگان کرونا در مشهد مقدس

حمیدرضا رحیمی دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید19دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت:بیماران بستری کرونا در بیمارستان‌های مشهد به 410 نفر در روز کاهش یافته است و در حال حاضر هزار و 860 نفر در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس بستری هستند.

وی تصریح کرد: 497 نفر از این تعداد بیمار کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

30درصد مراجعین اورژانس، بستری می‌شوند

دانشیار اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: میزان ورودی‌ها به اورژانس‌های کرونای بیمارستان‌ها روندی کاهشی داشته و به‌طور متوسط از هر 10 مراجعه 7 نفر درمان سرپایی بوده و 3 نفر هم به دلیل شدت بیماری بستری می‌شوند.

حمید زمانی‌ مقدم افزود: میزان ورودی بیماران مبتلا به کووید 19 در روزهای اخیر به اورژانس‌ بیمارستان‌ها روند کاهشی داشته و در میان مراجعات روزانه 70 درصد سرپایی و 30 درصد بستری هستند.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که میزان مراجعات روزانه حضور جوانان افزایش داشته و حضور سالمندان کاهش یافته که این امر ناشی از تزریق واکسن به این گروه سنی بوده است.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها