گرانی نان و صفوف طولانی مشهدی‌ ها را کلافه کرده است

اخیراً صف‌های طویل نانوایی‌ نیز به لیست صف‌های این روزهای کرونایی مشهد اضافه شده و بعضاً شهروندان بدون دریافت نان صف را ترک می‌کنند.

گرانی نان و صفوف طولانی مشهدی‌ ها را کلافه کرده است

صف‌های شلوغ نان این روزها در بیشتر محلات و معابر مشهد قابل مشاهده است و شهروندان زیادی را شاهد هستید که حتی بعضاً ساعت‌های متمادی در صف نان می‌ایستند تا نان به خانه ببرند.

مسئله شلوغی صف‌های نان از چندی قبل در مشهد آغاز شده و در روزهای اخیر نیز تشدید شده است و این مهم را می‌توانید در بیشتر محلات مشهدمقدس مشاهده کنید.

گذران وقت در صف

یکی از شهروندان مشهدی در این زمینه می‌گوید: در روزهای اخیر از یک سو در ترافیک شهری مشهد مقدس گیر می‌کنیم که به واسطه پروژه‌هایی است که شهرداری قصد دارد هرطور شده آنها را تمام کند و از ترافیک که خارج می‌شویم وارد صف نان می‌شویم.

وی ادامه می‌دهد: بیشتر نانوایی‌های مشهد این روزها همین وضعیت را دارند و خیلی تفاوتی میان نانوایی باکیفیت و بی‌کیفیت وجود ندارد و عمدتا شلوغ هستند و زمان زیادی از شهروندان برای تهیه نان می‌گیرند.

تضمینی برای گرفتن نان نیست !

شهروند دیگری که در یکی از صفوف نان سنگک در منطقه الهیه مشهد است هم می‌گوید: اینکه مدت زمان زیادی در صف باشیم لزوما به این معنا نیست که حتما نان گیرمان می‌آید بلکه ممکن است مجبور شویم بدون نان به خانه بازگردیم.

چراغ‌های خاموش

مشکل البته صرفاً به اینجا ختم نمی‌شود که نانوایی‌ها و صفوف آنها شلوغ هستند بلکه برخی از نانوایی‌هایی که پیش از این در سطح مشهد بسیار هم فعال بوده‌اند اینک چراغ‌هایشان خاموش است و باز نمی‌کنند.

یکی از نانوایان مشهدی که باب درد و دل را باز می‌کند می‌گوید: قیمت‌ها واقعی نیست؛ دخل و خرج نمی‌سازد؛ آرد هم نداریم، حمایت هم نمی‌شویم؛ نمی‌شود از جیب خورد؛ چرخاندن نانوایی با 3 شاگرد هزینه‌های خاص خود را دارد.

پای گرانی نهاده‌ها در میان است؟ !

موضوع در نوع خود جالب دیگری که یکی از نانوایان مشهدی مطرح می‌کند هم برای خودش دنیایی دارد؛ وی معتقد است قیمت نهادها‌ها زیاد شده و دامداران از نان خشک برای تغذیه دام استفاده می‌کنند و همین موضوع سبب شلوغی بیش از حد نانوایی‌ها شده است.

افزایش هزینه‌ها

محمد خدایی، عضو اتحادیه نانوایان خراسان رضوی هم معتقد است وقتی مولفه‌ها و هزینه‌های نانوایان تا 300 درصد افزایش پیدا کرده بدیهی است این قبیل معضلات بعضا شکل بگیرد.

وی ادامه می‌دهد: چندی قبل درخواست خود را مطرح کردیم و کارگروهی نیز در استانداری خراسان رضوی تشکیل شد تا وضعیت تعیین تکلیف شود اما هنوز خروجی مشخصی نداشته است و منتظر ابلاغی هستیم که گویا باید از تهران در مورد آن اظهار نظر شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها