مدیر امور آب و فاضلاب خواف:

انشعابات غیرمجاز به بحران آب در خواف دامن زده است

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: انشعابهای غیر مجاز به بحران کمبود آب در این شهرستان دامن زده است.

انشعابات غیرمجاز به بحران آب در خواف دامن زده است

سید حسن رضائیان با اشاره به شناسایی و جمع آوری ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز آب طی یک سال گذشته در خواف گفت: علاوه بر محدودیت‌های ناشی از خشکسالی، انشعابات غیرمجاز نیز به معضلی جدی در امر آب‌رسانی در این شهرستان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو از منابع آب شرب برای حوزه‌هایی غیر از شرب استفاده می‌کنند.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: این اداره به‌ منظور شناسایی انشعابات غیرمجاز علاوه بر بهره‌گیری از سیستم‌های پایش نامحسوس، از گروه‌های بازرسی نیز به‌منظور سرکشی از مناطق مختلف استفاده می‌کند.

رضائیان با تأکید بر این که استفاده از انشعابات غیرمجاز، حرام و غیرقانونی است از امکان تبدیل انشعابات غیرمجاز به اشتراک مجاز خبر داد.

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵۰ فقره از انشعابات غیرمجاز پس از دریافت هزینه‌های مربوطه، به مجاز تبدیل‌ شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: محدودیت منابع آب پایدار، ادامه پدیده خشکسالی و کاهش نزولات جوی باعث شده تا تهیه آب سالم و بهداشتی برای مشترکان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود.

شهرستان خواف با ۸۲ هزار و ۸۳۰ نفر جمعیت شهری و ۶۹ هزار و ۶۸۸ نفر روستانشین، ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

۴۸ هزار انشعاب آب آشامیدنی در سطح ۶ شهر و ۸۲ روستای شهرستان خواف زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دارد و آب مورد نیاز آنها توسط ۴۴۰ کیلومتر شبکه انتقال و ۸۸۰ کیلومتر شبکه توزیع آب منتقل می شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها