رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی:

مخازن جدید کتابخانه آستان قدس رضوی به زودی افتتاح می‌شود‌

رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از افتتاح و بهره‌برداری از مخازن جدید کتب کتابخانه آستان قدس خبر داد.

مخازن جدید کتابخانه آستان قدس رضوی به زودی افتتاح می‌شود‌

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در نشستی خبری ضمن تبریک و تهنیت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: کتابخانه‌‌های آستان قدس رضوی ثمره و میوه‌های انقلاب هستند، کتاب خانه‌های آستان قدس یکی از کهن‌ترین کتابخانه‌های ایران است و به خاطر مجموعه‌ها و گنیجنه‌های خطی، آوازه جهانی دارد و امروز به جایگاهی رسیده که به عنوان معتبرترین کتاب خانه‌های دنیا حرفی برای گفتن دارد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مجموعه‌ی منابع کتابخانه‌ی مرکزی آستان قدس رضوی را در دو حوزه‌ منابع دیجیتال و غیردیجیتال برشمرد و ادامه داد: مجموع منابع و مدارک فرهنگی بالغ بر 23 میلیون و 600 هزار عنوان نمونه‌های خطی، چاپی، چاپ‌سنگی، سربی و اسناد را شامل می‌شود.

وی همچنین از ایجاد بزرگترین کتابخانه دیجیتال فهارس نسخه خطی جهان، در این کتابخانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تاکنون 80درصد از کار پیشرفت داشته و فهرست نسخ خطی از 120 کشور جهان جمع‌آوری شده است.

حسینی با بیان اینکه کتابخانه آستان قدس رضوی تجلی ارادت میلیون‌ها انسان بوده است اظهار داشت: آمار 220 هزار اثر و منابع وقفی در سال 98 2 برابر نسبت به سال گذشته بوده و 13 هزار میلیارد ریال قیمت برای آنها برآورد شده است.

وی تاکید کرد: می‌توان ‌این‌حوزه را توسعه داد و طراحی برنامه‌ای برای 5 سال آینده داریم؛ این‌کتابخانه بزرگ ترین اهداکننده نسخه‌های خطی و اشیای موزه‌ای را دارد و موزه خاصی به عنوان هدایای مقام معظم رهبری وجود دارد.

حسینی ادامه داد: دو کتاب خانه در دهه فجر آماده راه اندازی است؛ کتابخانه حضرت معصومه(س) در شهرک رضوی 57 امین کتابخانه آستان قدس رضوی است و 250 متر زیر بنا دارد. و کتاب خانه‌ مسجد پنجتن در بلواد نامجو به عنوان یکی دیگر از کتابخانه‌های آستان قدس برای افتتاحیه در دهه فجر آماده خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: توسعه 9 هزار متر مربع به مساحت کتابخانه‌های‌استان قدس اضافه خواهد شد و مخازن جدید کتب آستان‌قدس با حضور تولیت بزودی افتتاح خواهد شد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها