رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه:

۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در تربت‌حیدریه پرداخت شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: ۱۵۰ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال تسهیلات جبران زیانهای اقتصادی بحران کرونا امسال تاکنون به صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده در این شهرستان پرداخت شد.

۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در تربت‌حیدریه پرداخت شد

علی‌اکبر اسماعیل‌پناه روز دوشنبه افزود: این حجم تسهیلات جبران زیانهای اقتصادی بحران شیوع ویروس کرونا در تربت‌حیدریه به هزار و ۳۹۳ طرح با اشتغالزایی هزار و ۷۹۳ نفر تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: ظرف این مدت ۲ هزار و ۲۱۱ طرح به ارزش ۲۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با استعداد ایجاد ۲ هزار و ۸۶۹ اشتغال به بانکهای عامل در شهرستان تربت‌حیدریه معرفی شده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه میزان تعهد ایجاد اشتغال امسال این شهرستان را ۲ هزار و ۹۴۱ نفر ذکر و بیان کرد: تاکنون اسامی هزار و ۸۲۴ نفر در سامانه رصد ثبت شده و برای ۶۰۷ نفر نیز بدون ثبت در سامانه در بخش ساختمان اشتغال ایجاد شده است.

اسماعیل‌پناه گفت: امسال تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۴۳۱ شغل معادل ۸۲.۷ درصد تعهد شهرستان در تربت‌حیدریه ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسیده‌ است.

وی میزان اعتبار مشاغل خانگی پرداخت شده امسال در تربت‌حیدریه را نیز ۱۱ هزار و ۲۷۹ میلیون ریال توسط بانک توسعه تعاون اعلام و بیان کرد: پارسال در همین مدت ۳۳ مجوز شامل ۲۱ طرح پشتیبان و ۱۲ طرح مستقل صادر، ۳۶ طرح به ارزش ۱۲ هزار و ۹۲۹ میلیون ریال به بانک معرفی و از این میزان به ۲۶ طرح شامل ۲۴ طرح پشتیبان و ۲ طرح مستقل ۱۰ هزار و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده بود.

او به تسهیلات روستایی نیز اشاره و بیان کرد: تاکنون ۳۱۱ طرح به ارزش ۴۶۷ هزار و ۳۰۷ میلیون ریال و با اشتغال آفرینی ۸۹۰ نفر به بانک معرفی شده است که از این تعداد، به ۲۹۲ طرح با اشتغال آفرینی ۷۲۷ نفر، ۲۸۲ هزار و ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: نظارت بر طرح‌های اشتغال پایدار روستایی از دیگر وظایف ماست که در مدت یاد شده تعداد ۲۸۱ طرح توسط کمیته نظارت بازدید شد که نتیجه آن ۱۳ طرح در حال تجهیز، ۲۵۵ طرح به بهره برداری رسیده و ۱۳ طرح دارای انحراف تشخیص داده شد که ۱۱ مورد آن انحراف عدم بیمه کردن کارگر شاغل است و تمام طرح‌های دارای انحراف به منظور رفع مشکل توسط کمیته نظارت شهرستان پیگیری شد.

اسماعیل‌پناه به "طرح کارورزی" هم اشاره و بیان کرد: تعداد قراردادهای منعقد شده ۴۸ نفر و میزان تعهد ۵۹ نفر است و همچنین تعداد قرارداد منعقد شده مشوق‌های بیمه‌ای ۷۰ نفر و میزان تعهد آن‌ها ۳۲ نفر است.

وی آمار تعهد به کارگماردگان توسط تنها واحد کاریابی‌ تربت‌حیدریه را ۳۶۰ نفر ذکر کرد و گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در این شهرستان ۲۹۰ نفر است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها