اوج‌گیری خفیف کرونا در خراسان رضوی

طبق گزارش‌های منتشر شده خراسان رضوی اکنون در وضعیت بروز کم بیماری کرونا قرار دارد اما به نظر می‌رسد این استان وارد دوره اوج(پیک) اما خفیف کرونا شده است.

اوج‌گیری خفیف کرونا در خراسان رضوی

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه‌شنبه با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان سرپایی و بستری و موارد مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در خراسان رضوی در حال کاهش است و سیر نزولی را طی می‌کند.

دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: اکنون تعداد مبتلایان بستری بر اثر کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۸۰ نفر در روز کاهش یافته است ولی مردم بدانند این وضعیت شکننده است و به منزله این نیست که شرایط خطر بیماری را پشت سر گذرانده‌ایم.

وی اضافه کرد: بر طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت به نظر می‌رسد اوج گیری خفیف بیماری کرونا در استان خراسان رضوی در حال شکل‌گیری است و از اواخر هفته گذشته این استان روند مختصر صعودی بیماری را با شروع اوج‌گیری خفیف و جزئی پیش رو دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از هم استانی‌ها تقاضا کرد برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همچنان پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستن دستها و موازین بهداشتی را رعایت کنند.

رحیمی گفت: اگر رعایت اقدامات پیشگیرانه و مسائل بهداشتی کم شود و مردم از این نظر بی‌تفاوت شوند و شرایط را عادی تلقی کنند دوباره اوج‌گیری شدید بیماری را تجربه خواهیم کرد.

حدود ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان در قالب ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

بر طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۱۱۷ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۴۱۰ تن رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها