پیش‌بینی 25 هزار تخت برای بازتوانی بیماران کرونا در خراسان رضوی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی ۲۵ هزار تخت برای بازتوانی بیماران کرونا در خراسان رضوی شده است.

پیش‌بینی 25 هزار تخت برای بازتوانی بیماران کرونا در خراسان رضوی

محمد صادق براتی، در حاشیه بازدید از مراکز نقاهت‌گاهی مشهد، اظهار کرد: به منظور گذراندن دوران نقاهت بیماران حاد تنفسی و مبتلا به کرونا، تعداد 20 هزار تخت در مشهد و ۵ هزار تخت دیگر در نقاهت‌گاه‌های شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این تخت‌ها در نقاهت‌گاه‌ها به منظور گذراندن دوران نقاهت بیمارانی که پس از ترخیص از بیمارستان شرایط مراقبت در منزل را ندارند، پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، بیان کرد: بیماران پس از تایید مددکاری بیمارستان به مراکز بازتوانی معرفی می‌شوند تا پس از گذراندن دوران نقاهت و حمایت‌های تغذیه‌ای و مراقبتی بتوانند به زندگی شغلی و اجتماعی خود بازگردند.

براتی تاکید کرد: ایستگاه‌های سلامت که از روز گذشته در مبادی ورودی استان و مشهد فعال‌تر شده است، با توان بیش‌تر به کار خود ادامه می‌دهند. در این ایستگاه‌ها، ضمن تب‌سنجی و غربالگری مسافران، افراد مشکوک در هر خودرو را به اتفاق سایر همراهان به مراکز قرنطینه هدایت می‌شوند. این افراد با هزینه خودشان به مدت ۱۴ در این مراکز قرنطینه خواهند کرد.

وی افزود: افراد مشکوک پس از گذراندن دوران قرنطینه به شهر خود بازگردانده می‌شوند و مجوز ورود به مشهد به آنان داده نخواهد شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه «بهترین راه‌کار در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری ماندن در خانه، لغو تمامی سفرها، مسافرت‌ها و رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی است»، عنوان کرد: در صورت همکاری مردم می‌توان به زودی از این بیماری که ابتلا به آن ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد، جلوگیری کرد.

منبع: ایسنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها