پروازهای داخلی فرودگاه مشهد ۷۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: شمار پروازهای داخلی در این فرودگاه طی اسفند ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در پی شیوع بیماری همه‌گیر ۷۰ درصد کمتر شده است.

پروازهای داخلی فرودگاه مشهد ۷۰ درصد کاهش یافت

محمود امانی بنی اظهار کرد: هم اینک پروازهای خارجی این فرودگاه به صفر رسیده و پروازهای داخلی نیز نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۰ درصد کاهش داشته‌است.
وی اضافه کرد: به عنوان نمونه ۲۴ اسفند ماه با ۲۰ پرواز ورودی در مقایسه با مدت مشابه پارسال با کاهش ۷۱ درصدی پرواز و ۷۹ درصدی مسافر مواجه بودیم و پرواز خارجی هم نداشتیم.
مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمهیدات مختلفی در این فرودگاه اندیشیده شده‌ است فضاهای فرودگاه ضدعفونی و تجهیزات جا به جایی مسافر نیز ضد عفونی می شود و مسافران ورودی و خروجی نیز تب‌سنجی می‌شوند.
امانی با تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری به منظور کاهش و به صفر رساندن شیوع ویروس کرونا افزود: انشاء الله پس از برگشت وضعیت به حالت عادی این فرودگاه آماده پذیرش مسافران و زائران به بهترین نحو ممکن خواهد بود.

در حالت عادی روزانه ۴۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شوند و این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین و در وضعیت عادی روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد قطعی مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی تاکنون به ۴۲۵ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها