ستاد مبارزه با کرونا به عهده نیروهای مسلح کشور گذاشته شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس ستاد مبارزه با کرونا نباید وزیر بهداشت باشد چرا که تنها بخشی از این وظیفه را برعهده دارد باید رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کشور، رئیس ستاد مبارزه با کرونا باشد.

ستاد مبارزه با کرونا به عهده نیروهای مسلح کشور گذاشته شود

رضا شیران خراسانی در گفت‌وگو با مشهد فوری اظهار کرد: انتشار ویروس کرونا با مبتلایان به ویروس کرونا دو مقوله جدا از هم بوده و وزارت بهداشت و درمان وظیفه‌اش رسیدگی به مبتلایان به ویروس کرونا یا بیماران حاد تنفسی است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا در حال انتشار در جامعه است افزود: اولین ایراد این است که رئیس ستاد مبارزه با کرونا نباید وزیر بهداشت باشد چرا که تنها بخشی از این وظیفه را برعهده دارد اما شرایط الان کشور به گونه‌ای است که می‌طلبد که همه امکانات و ظرفیت کشور برای مبارزه با ویروس کرونا قبل از مبتلا شدن افراد به کار گیری شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کشور، رئیس ستاد مبارزه با کرونا بشود و با بسیج همه امکانات کشور به مبارزه با این ویروس برویم.

شیران خراسانی تصریح کرد: بخشی از این مبارزه اقدامات لازم برای بهبودی مبتلایان به ویروس کروناست که وظیفه وزارت بهداشت و درمان است و طبیعتا اگر فقط وزارت بهداشت و درمان بخواهد با این بیماری مبارزه کند موفق نخواهد بود به این خاطر که امکانات و توانمندی لازم را ندارد و حتی در این مسیر با مشکلات جدی برای مبارزه با این ویروس مواجه می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه در خواست ما این است که مبارزه با ویروس کرونا را با مبتلایان با ویروس کرونا اشتباه نگیریم گفت: مبتلایان بیمارانی هستند که قطعا وزارت بهداشت و درمان باید به آن‌ها رسیدگی کند اما قبل از آن، وظیفه بالاتر پیشگیری از منتشر شدن آن را داریم که همان مبارزه آگاهانه و هوشمندانه با این ویروس است و در این راستا باید اطلاعات کافی و لازم را در اختیار مردم قرار دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم در خط اول مبارزه با ویروس کروناست عنوان کرد: مردم باید بدانند که در چه شرایطی هستند و آموزش‌های لازم، تذکرات و آمارهای مربوط به مبتلایان و فوت شوندگان را در اختیارشان قرار دهند تا یاد بگیرند و طبق دستورالعمل‌های داده شده به مبارزه با این ویروس بپردازند.

منبع: مشهد فوری

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    با نظر جنابعالی کاملا مخالف هستم کلیه اختیارات قانونی را بایستی در اختیار وزارت بهداشت قرار داد از جمله نیروهای نظامی که بنابر وظیفه ذاتی خود گاه در سنگر جبهه‌های نبرد تحت امر وزارت دفاع و گاه در مبارزه با سیل و زلزله در اختیار وزارت کشور و در این مورد اخیر بایستی هماهنگ با وزارتخانه تخصصی مربوطه به ملت خدمت نمایند آغوش پر مهر میهن پذیرای ارتش و سپاه و پلیس میباشد

  • داودی
    0

    درود بر شما بالاخره یک نفر پیدا شد و تصمیم و پیشنهاد مهم و بارزش برای جلوگیری از نسل کشی ملت ایران ارایه نمودند اقای شیران خراسانی در زمان حکومت گذشته وقتی پای وطن و حفظ جان ملت ایران به میان میامد بالافاصله پادشاه ایران از ارتش کمک میگرفت و ارتش بعنوان یک نیروی واکنش سریع وارد عمل میشد و همیشه کارها را با موفقیت به پایان میرساند حتی پرونده های قضایی بسیار مهم الان علاوه بر ارتش ما سپاه پاسداران را نیز داریم چرا و به چه جهت مسولین دست روی دست گذاشته اند شده یک معما سخنگوی وزارت بهداشت دایم از کشته شدن مردم میگوید ولی دستگاه اجرایی و سیاسی مملکت ما طوری رفتار میکند که انگاری در این مملکت نیستند و نهایتا میگویند قسمتهایی از بدنه حکومت از رییس دولت تبعیت نمیکندو ما کاری نمیتوانیم بکنیم این مملکت داری نیست یک نوع بچه بازی است نسل کشی است در این موقعیت بحرانی مملکت ما که ادعای مقابله با جنگهای غیر کلاسیک بخصوص ش م ر را داریم بزرگترین نقاط ضعف مدیریت مقابله با این نوع پیامد ها را خودمان به دشمن رو نمایی میکنیم . و باز هم درود بر شما

  • محمد بهنام
    0

    وقتی نیروی نظامی ما بجای اینکه بگوید در کنار دولت هستیم، میگوید ما تا آخر کار کنار ملت هستیم، باید هم ایشان همچین پیشنهادی بدهند. مبارزه با کرونا یک بحث کاملا فنی است و ملزومات خودش را دارد. اگر قرار است در جایی از قوای انتظامی و مسلح استفاده شود برای اقتدار حاکمیت است نا اینکه بخواهیم کل مبارزه را به آنها بدهیم و بعد کی پاسخگو خواهد بود، خدا میداند. تا الان هم با دخالت هایی که در ابتدا ثورت گرفت و ممانعت از قرنطینه و غیره ، عملا زمینه را برای شانه خالی کردن وزارت بهداشت فراهم کرده نمونه آن جلسه شورای بحران قم!!! بود. خواهشنا اگر نتوانستیم زمینهرا برای کنترل بیماری فراهم کنیم یا بجای کار شبانه روزی ، رای به تعطیلی مجلس دادید، حداقل بازی را بهم نزنید که فردا در خرابی کار هیچکس مسئولیت نپذیرد. پس پیشنهاد تغییر زمین بازی ممنوع

    نظرات شما -
    • داودی
      0

      دوست عزیز و گرامی اتفاقا کار و وظیفه نیروهای مسلح در تمام کشورها برخورد قاطع با بحرانهای مملکتی است و نیروهای مسلح ایران نیز این توان و قابلیت های بارز را دارد شما نیروهای مسلح ایران را فقط توپ و تانک و تیر بار نبینید بلکه سازمانها ی بهداری و بیمارستانی چه ثابت و چه سیار با قابلیت های بسیار بالایی دارند اکثر پزشکان و کادر پزشکی در نیروهای مسلح کارکشته و ورزیده و شناخته شده هستند و برای رفع و رجوع و پیشگیری و مداوا ی این نوع پدیده های نادر امادگی کامل دارند به اضافه امکانات بسیار بالا در مقوله بهداشت و سلامتی و بهداری با وزارت بهداشت و درمان نیز هماهنگ میباشند منتهی چون حفظ تمامیت ارضی مملکت وحفظ جان ملت ایران وظیفه اول نیروهای مسلح میباشد طبیعی است امکانات پیشرفته و بیشتربا حفظ مسایل امنیتی در عیان و پنهان داشته باشند که از چشم مردم عا دی دور است اگرالان هم از اقای وزیر محترم بهداشت سوال شود ترجیح میدهند فورا امورات پیشگیری و مداوا و معالجه و توضیح مواد ضد عفونی به مردم به نیروهای مسلح واگذار شود بهر حال ایشان و همکارانشان از قابلیت های نیروهای مسلح مطلع میباشند و اکثرا شا غل در نیروهای مسلح بوده و هستند بررسی کنید کشور چین هم همین کار را کرد در ایران باید حتما با دستور و اراده فرمانده کل قوا این موضوع صورت پذیرد نمیدانم شاید هنوز به مرحله ای نرسیده که نیروهای مسلح وارد کار شوند ولی با این اوضاع و احوال که میبینیم و میشنویم از جمله ناکارامدی در توضیح مواد ضد عفونی به مردم و بی توجهی به دستورات وزارت بهداشت عدم ضد عفونی کردن معابر و خیابانها و کثرت امار کشته شدگان بالاخره پای نیروهای مسلح به میان کشیده میشود که الان هم خیلی دیر شده موفق و سلامت باشید

    • حسین
      0

      استفاده از نیروی مسلح بحث درستی است ولی دادن مسئولیت ستاد به نیروی مسلح یعنی عدم دخالت دستگاههای اجرایی و ....

  • محمد بهنام
    0

    البته با شرایط فعلی شاید این بهترین راه باشد. دوران مدیریت در پسا کرونا شاید بسیار متفاوت از وضعیت چهل سال گذشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها