واکنش "ابتکار" به زیرگرفتن 2 زن در ارومیه به دلیل بدحجابی: این جنایت است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در دولت دوازدهم، با اشاره به زیر گرفتن دو زن به دلیل بدحجابی در ارومیه توسط یک راننده خودرو پژوپارس طی روز گذشته،گفت: این نوع رفتارهای هیجانی برگرفته از تعالیم دینی ما نیست.

واکنش "ابتکار" به زیرگرفتن 2 زن در ارومیه به دلیل بدحجابی: این جنایت است

معصومه ابتکار افزود: این رفتار بلکه برگرفته از سطحی نگری است که متاسفانه رواج داشته و برخی فکر می‌کنند با این رفتارها تکالیف خود را انجام می‌دهند و هیجانات خود را اینگونه نشان می‌دهند در حالی که قطعا این کار مردود است و اگر این دو زن با ماشین زیر گرفته شده‌اند، جنایت است و فرد باید به کیفر خود برسد.

ابتکار در نشستی که به مناسبت روز خبرنگار و همچنین ارائه گزارش عملکرد این معاونت امروز (دوشنبه ۱۸ مرداد) برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر اصل دینی ما است اما شروط و شرایطی دارد و به هیچ عنوان اگر شروطش مهیا نشود امر به معروف و نهی از منکر تلقی نمی‌شود؛ یکی از شروط مهم آن این است که فرد ارتباط موثری با مخاطب خود برقرار کند و خودش این شایستگی را داشته باشد که با مخاطب خود درست حرف بزند و اثر گذاری لازم را داشته و خودش فرد مورد اعتمادی باشد.

وی افزود: اگر این فرد بازداشت شده تشکر می‌کنم و اگر نه برخورد قانونی لازم حتما باید انجام شود. اگر این دو زن با ماشین زیر گرفته شده‌اند جنایت است و در چارچوب ارشاد نیست و فرد باید به کیفر خود برسد. امیدوارم دستگاه‌های قانونی عدالت را ایجاد کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به لایحه منع ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال موسوم به لایحه "کودک همسری" و با بیان اینکه کودک همسری دغدغه ما بوده است، ادامه داد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان سن کودک را از ۱۸ سال تعریف می‌کند و به نظرم همین مورد تکلیف خیلی از مسائل را مشخص می‌کند. ما روی آیین نامه اجرایی آن خیلی تاکید داشتیم. موضوع کودک‌همسری بحث آگاهی و آموزش است و سعی کردیم روی آموزش خانواده و گفتگوی ملی خانواده کار کنیم.

وی افزود: ما روش‌های مختلفی برای مواجهه با کودک همسری داشتیم که یکی از آن‌ها بازگشت کودکان محروم از تحصیل به تحصیل بود. در این راستا با وزارت آموزش و پرورش و نهضت سواد آموزی همکاری کردیم همچنین یکی از مباحث گفتگوی ملی خانواده رعایت حقوق کودک است. نشست هایی با علمای اهل سنت در استان‌هایی که کودک‌همسری وجود دارد را داشتیم. در مجموع این تلاش‌ها باید استمرار یابد. لایحه منع ازدواج کودکان زیر ۱۳ سال هنوز در مسیر دولت قرار دارد و امیدوارم دولت بعدی این لایحه را به تصویب نهایی برساند.

به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، علاوه بر لایحه مربوط به کودک‌همسری، لایحه برابری دیه زن و مرد نیز علیرغم داشتن سند پشتیبان و برگزاری نشست‌های فقهی و حقوقی در این دولت به نتیجه نرسید این در حالیست که این معاونت انتطار داشت به تصویب برسد.

ابتکار درباره علت به تصویب نرسیدن لایحه برابری دیه زن و مرد تصریح کرد: قوه قضائیه درباره تصویب این لایحه به ما گفت که ضرورتی برای آن نمی‌بیند چراکه قوانین جایگزینی برای این لایحه وجود دارد اما ما کماکان بر روی آن اصرار داریم و فکر می‌کنیم خیلی مهم است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به لایحه اصلاح قانون اجرت المثل برای زنان این را هم گفت که در حال حاضر مشکلات قانونی در خصوص دریافت اجرت المثل برای زنان وجود دارد که عملا دریافت آن در مراحل دادگاه پیچیده می‌شود.

وی درباره لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت یادآور شد: این لایحه ابعاد مختلفی دارد و موضوع گذرنامه زنان (اخذ اجازه خروج کشور زن از شوهر) دیده شده اما ما برای اصلاح قوانین گذرنامه برای زنان لایحه جداگانه‌ای ارایه داریم که متاسفانه با مخالفت برخی دستگاه ها این لایحه به سرانجام نرسید.

ابتکار در ادامه سخنان خود درباره درج نام مادر در کارت ملی خاطرنشان کرد: درج نام مادر در کارت ملی مطالبه بسیاری از مادران از جمله مادرانی است که حضانت فرزندان را برعهده دارند. همسران شهدا نیز تقاضا داشتند نام مادر در برگه هویتی آنها ثبت شود. این مساله با مخالفت سازمان ثبت با عناوین فنی مواجه شد اما طبق آخرین جوابی که به معاونت داده شده است قرار بر این شد که مشخصات هویتی مادر در تراشه همراه کارت ملی هوشمند بیاید که این مهم درصدی از انتظاراتمان را براورده می‌کند.

به گفته ابتکار مطالبه این معاونت از رییس قوه قضاییه در خصوص افزایش سهمیه زنان در آزمون قضات که درخواست زنان حقوق‌دان بوده است تا کنون به نتیجه مطلوبی از نظر معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری نرسیده است.

وی در عین حال این را هم گفت که موارد و لوایح و پیشنهادات به نتیجه رسیده در معاونت زنان دولت دوازدهم بسیار مهم است چراکه بسیاری از این موارد برای اولین بار است از هیات دولت عبور کرده و مصوبه دولت را گرفته است و انتظار می‌رود دولت بعد و رسانه‌ها پیگیر این موارد باشند.

به گفته ابتکار لایحه تابعیت فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز از جمله لوایحی است که با پیگیری دولت در مجلس تصویب، ابلاغ و اجرایی شد و طبق آخرین گزارش‌ها از این طریق ۱۱۰۰ کودک شناسنامه ایرانی دریافت کردند که اتفاق مهمی بود

به گفته ابتکار لایحه تابعیت فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز از جمله لوایحی است که با پیگیری دولت در مجلس تصویب، ابلاغ و اجرایی شد و طبق آخرین گزارش‌ها از این طریق ۱۱۰۰ کودک شناسنامه ایرانی دریافت کردند که اتفاق مهمی بود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ادامه داد: ما در لایحه پلیس اطفال نیز بسیار سهم داشتیم و خیلی در مراحل تدوین آن فعال بودیم که هم‌اکنون در مجلس است و می‌طلبد که پیگیر آن باشیم چراکه به رعایت حقوق اطفال و توجه بیشتر به اهمیت و شان خانواده کمک می‌کند.

ابتکار در پاسخ به انتقادهایی که درباره عملکرد ستاد ملی زن و خانواده طی چهار سال گذشته می‌شود، گفت: ما از روز نخست تمام مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را بررسی کردیم ومتوجه شدیم مصوبات ستاد ملی زن و خانواده تا پیش از سال ۹۲ فاقد الزامات قانونی بوده و اجرایی نشده است. اینها الزام آور نبود، با این حال همگی را بررسی و سعی کردیم تجربیات آن را در ادامه کار خود پیگیر باشیم.

وی ادامه داد: تمام تکالیف بر عهده ما در معاونت و در ستاد ملی زن و خانواده با پیگیری دنبال شده است. این ستاد سه جلسه در این چهار سال داشته است که دو جلسه آن با حضور رییس جمهوری و دو جلسه با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شده است در حالی که تا پیش از آن زمان این ستاد جلسه‌ای با رییس جمهوری نداشت.

به گفته ابتکار ستاد ملی زن و خانواده در طول دولت دوازدهم در مجموع شش مصوبه از سه جلسه برگزار شده داشته است که همگی بر اساس استعلام معاونت حقوقی رییس جمهوری علاوه بر داشتن مصوبه دولت، مصوبه ستاد را نیز دارند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ادامه داد: هم‌اکنون شش مصوبه دولت داریم که همگی اجرایی و گزارش گیری شده است و برای آن‌ها گزارش گیری کامل داریم. این شش مصوبه ستاد ملی زن و خانواده شامل شاخص‌های عدالت جنسیتی، مصوبه شش ساعته شدن مشاوره‌های پیش، حین و پس از ازدواج، ورزش زنان، شاخص های خانواده، مصوبه سیاست های خانواده محور دولت و مصوبه سیاست های مسکن زنان سرپرست خانوارد دهک‌های یک تا شش است که هر شش مصوبه ابلاغ و اجرایی شده است. تمام این مصوبات در راستای تکالیف دولت و هم راستا با شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است.

وی همچنین در خصوص طرح گفت وگوی ملی خانواده با بیان اینکه طرح گفت وگوی ملی خانواده یکی از موثرترین اقدامات است، تصریح کرد: ما همیشه خانواده را تقدیس می‌کنیم علاوه بر آن باید روی مهارت های اعضای خانواده کار و موانع را اصلاح کنیم. این طرح حاصل پیمایش های ملی بوده است که طی آن مشخص شد یکی از مشکلات اعضای خانواده با هم اختلال گفت وگو و ارتباط است. اعضای خانواده نمی‌توانند با هم حرف بزنند. جز اینکه این طرح مهارت های اعضا خانواده را بالا ببرد، حس همگرایی و درک متقابل و کاهش تنش ها را ایجاد کند چه خواهد داشت؟

ابتکار اضافه کرد: به محض اینکه اختلاف نظری در خانواده پیش می‌آید به جای اینکه افراد با نگاه مسالمت‌آمیز مساله را با همدلی به نفع جامعه و کشور حل کنند، این مساله سریع تبدیل به خشونت لفظی می‌شود حتی ما در حد و سطح سیاسی نمی‌توانیم گاهی گفت وگو کنیم و به قهر بخشی از جامعه منتهی می شود. این یعنی نتوانستیم با مردم درست ارتباط برقرار کنیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری معتقد است که این معاونت در دولت دوازدهم در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود نظیر طرح گفت وگوی ملی خانواده و گفت وگوی بین نسلی رویکرد درستی انتخاب کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 84
  • دررز
    0

    با اذر باباجان بازی نکنید که کارتون را تمام میکنند

  • کاربر ناشناس
    0

    این همهبدبختی ها از زمان خاتمی لعنت الله علیه شروع شد

    نظرات شما -
    • علی
      0

      خاتمی بهترین رئیس جمهور ایران بود

    • امید
      0

      جناب آقای نادان وزبون نفهم چرااینقدر خداتورو کودن واحمق خلق کرد؟ دلیل بی حجابی اینترنت وماهواره و تلگرام واتساپ لاین و ده ها نرم افزار اجتماعی هست شبکه هایی مثل منو تو هر روز داره بی ححابی رو افتخار میدونه

    • امیر
      0

      لااقل اسمتو عوض میکردی خخخخخخخخخخخخخ

  • کاربر ناشناس
    0

    شما وریست لال شوید بهتر است

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا لعنت کند دولت اصلاحات را که مملکت را به این وضع دچار ساخت

    نظرات شما -
    • ابی
      0

      کلا آکبند نگه داشتی راحتی به خدا

    • امید
      0

      خدا لعنت کند تو وامثال تو رو که از اسلام فقط وفقط چیزی فهمیدید که ابن ملجم مرادی فهمید آدمهای نادان وزبون نفهمی که ریش گذاشتید یقه هاتون رو بستید و دزدی کردیدجنایت کردید و مردم رو از دین واعتقادات گریزان کردید خداوند شمارو با همون ابن ملجن و حرمله و شمر مخشور بفرماید

  • کاربر ناشناس
    0

    امثال ابتکار مروج بی حجابی هستند

    نظرات شما -
    • مرتضی
      0

      خوارج به علی میگفتن کافر ، شمر و یزید هم حسین رو قبول نداشتن ، طالبان و داعش هم خودشونو مسلمون میدونن . امثال تو هم مشخصه .

  • کاربر ناشناس
    0

    امثال ابتکار باید جوابگو باشند

  • محمدرضا فرامرزی
    0

    خانم ابتکار؛ عامل جنایت ها امثال شمائید که با بالا رفت از دیوار سفارت امریکا بدبختی مردم را رقم زدید تا فرزندانتان با پول این مردم در خارج از کشور و همون امریکا به عیش و نوش مشغول باشند .

  • ناشناس
    0

    حضرت والا به سلامت باشن، شهر در امن و امان است و مردم در رفاه و آسایش کامل

  • ناشناس
    0

    تو دهانت را ببند ، جنایت را تو و مانند تو کردید که در ابتدای انقلاب اسلحه دست گرفتید و بدون اجازه مسئولین از سفارت آمریکا بالا رفتید و تحریمها را از همان روز کلید زدید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تحریم های آمریکا به خاطر امیدوارکردن آمریکا به سازش توسط این خانم وتنها گران همدستشون اوج گرفت نه حمله به لانه جاسوسی

  • نازنین
    0

    باید استاندارها و فرمانداران ومدیران بی لیاقت و با ماشین زیرک داون زنها دیگه عمرشون خواسنست

  • ==
    0

    این پیامی است برای آغاز دور جدیدی رفتارهای خوراج مابانه اصول گرایی متوهم و متحجر در دولت جدید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چیو به چی ربط میدی عقب مانده

  • حسین
    0

    مشکل مملکت حل شد علی برکت الله

  • کامی
    0

    بگو چطور روی دست و دوش بیطرف وزیر نیرو از دیوار سفارت مردم بالا رفتی ؟نمیدونستی در فرهنگ ایرانی زن جاهل و شارلاتان نیست یا هنوز تربیت آمریکایی داشتی ؟حالا چادری اونهم چند چادری !.

  • و
    0

    خانم ابتکار از ابتکار شوهرت در رانت خواری بگو واابتکار

  • م
    0

    ایشان رادبه خاطر خسارت به کشور و ملت محاکمه و اموال و دارییشان را مصادره نمایید..

  • محمد
    0

    تمام این گرفتاریها را امثال تو که به اصطلاح تحصیل کرده بودید بر سر ما آوردید، ما مردم عادی که در حال له شدن هستیم باید محاکمه کنند بخاطر سکوت مان در ......

  • علی
    0

    خیلی هم کاری خوبی کردن زیر گرفتن اون دوتا بی وجود رو.شما که بلد نیستین حجاب رو درس کنید اظهار نظر نکنین.احسنت

    نظرات شما -
    • مسلمان
      0

      تو یک حیوانی.تو مسلمان نیستی.

  • حسن
    0

    ای کاش یک صدم این احساسات را در قتل ان خانمی که بدست شهردار هفت تیر کش بصورت بیرحمانه جان داد به خرج می دادی

  • ناشناس
    0

    این زن یک فمنیست به تمام معناست واز تمام ظرفیتها برای زنان استفاده می کند ولی متٱسفانه نظام اسلامی هم با همراهی هر روز ظلم به مردان را بیشتر میکند واین خانم فکر میکند که همه چیز باید به نفع زنان باشدواگر نیست باید از فقه پویای جعفری چیزی پیدا کرد تا به مردان زور گفت چرا تمام حقی که برای مردان در شرع در نظر گرفته اند در دستور کار نیست فقط زنان چرا کسی جواب گو نیست هر روز مردان را بیشتر تحقیر میکنند طیق نظر اسلام زن از خانه بدون اجازه شوهر نمی تواند خارج شود این خانم می گوید از کشور خارج شودمطمءن باشید مردان بی غیرتی هستندتاهمراهی کنند

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      0

      اگر نمی خواهی میتوانی بری پیش طالبان

    • منتقد
      0

      این ناشناس خیلی خوب توضیح داده اگر اجرت المثل ونفقه ومهریه حق زنان است خیلی حق ها هم برای مردان است چرا کسی به دنبال احقاق حق شرعی مردان نیست این خانم برای زیر گرفتن ناجوانمردانه صحبت کرده ولی حرفهای دیگه ای رو داره عادی سازی میکنه چند سال دیگه این قوانین اثر مخرب خودش رو به مردان نشان خواهد داد وقتی که مرد تبدیل به یک موجود بی ارزش که فقط باید پول بدهد تا زندان نرود یا احترامی برایش بگذارند که همه اینها از علما است که به ضرر مردان در تلاشند تا این بخش از جامعه را اینگونه کنترل کنند

    • مونا
      0

      همه چیز الان به نظرت به نفع زنانه؟ زنی که با رتبه بهتر در کنکور قبول نمیشه چون پسرها به دلیل مرد بودن حق دارن با رتبه بدتر قبول شن یا زنانی که دستمزد پایین تر برای همون کاری میگیرن که مردها میکنن؟ زنانی که ارث کمتر میبرن؛ زنانی که حتی دیه اشون بخاطر زن بودن کمتره، زنانی که بدون اجازه شوهر حق خروج از کشور ندارن، زنانی که نمیتونن خواننده بشن، زنانی که نمیتونن رئیس جمهور بشن، وقتی چهل سال اختیار لباس پوشیدنمون رو گرفتید دستتون معلومه که الان هم خودتون رو مستحق میدونید ما رو با ماشین زیر بگیرید. پس اگه یه مرد تو خیابون بود که به خودش رسیده بود و لباس مردان اعراب رو نداشت و ما رو تحریک کرد باید زیرش بگیریم؟؟؟؟ شما مردا اونقدر اختیارات نا حق بهتون داده شده که دیگه خیلی پررو شدید. واقعا دیگه احساس میکنید بهمون حق مالکیت دارید. انقدر از بچگی بهتون رو میدن که فکر میکنید دقیقا صد در امتیازات باید مال شما باشه و اگه ده درصد امتیازات به طرف مقابل داده بشه یعنی خیلی پررو شده و از حدش گذشته. هیچ جای جهان حجاب اجباری نیست جز اینجا. برید خدا رو شکر کنید که همینم می‌پوشیم خیلی زور بگید از همینم خبری نیست. مردهای‌ پر شهوتی که صبح تا شب میرن فیلم های اونجوری و بازی تاج و تخت میبینن و خوب از خجالت چشم های مثلا با حیاشون درمیان و بعد به روسری عقب زنان ایرانی گیر میدن. شما دردتون فقط زنان ایرانی هست، شما کلا با وجود ما مشکل دارید. تحریک و اینا بهونه هست. و ما هم دقیقا از شما بیزاریم. والسلام

    • M
      0

      اسلام گفته که گفته

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    گروههای خودسر و آتش به اختیار تندرو...... اسید پاشی اصفهان که یادتون است ؟؟؟

  • 111
    0

    از دیوار سفارت بالا رفتن تو باعث این فلاکت ها و بدبختی ها شده . پسرت تو آمریکا داره عشق و حال می کنه خودت هم حقوق نجومی می گیری و به ریش ملت می خندی . فقط خفه شو

  • سید
    0

    زیر گرفتن خانم ها به علت بدحجابی جایی در دین ما ندارد ولی قبول کنیم دهن کجی خانم ها به امنیت اخلاقی جامعه در به وجود اوردن این وقایع تلخ بی تاثیر نیست.خانم ها باید بدانند ارزش انها به پایین تنه شان نیست.به شخصیت انسانی اونهاست

  • بسیجی عاشق ولایت
    0

    بنده از حرکت آتش به اختیار این مرد مومن حزب الهی بشدت حمایت میکنم. اجرکم عندالله

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      توبسیجی نیستی تومنافقانه برابدنام کردن حزب اللهی ها این مطالبو میزنی موش دندونات نخوره

    • فدایی رهبری
      0

      اینجانب هم از حرکت دلیرانه این مرد دفاع میکنم. باید سعی کنیم آتش به اختیار را به موقع اجرا کنیم تا فساد ریشه کن بشه. انشاالله

    • ناشناس
      0

      جناب بسیجی عاشق !!!! .............لطفا نقاب بسیج و عشق و ولایت رابردار و هر انتقادی داری بکن .... کسی مانعت نمیشه.... مگر اینکه چیزی در چنته نداشته باشی برای گفتن .....

  • کاربر ناشناس
    0

    بله قانون خدا هیچ وقت قابل تغییر نیست خانم ابتکار و امثال ایشان و اصلاح طلبان بودند. که کشور اسلامی با که خون شهدا و خانواده شهدا بدست آمده نباید فدای فحشا و منکرات و لختی و اشوه گری شود باید جلو بی حیایی وبی شرمی فحشا در کشور گرفته شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اونوقت جلوی دزدی وچپاول و وطن فروشی و اختلاس و ......چی ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    مقصر اصلی کسانی بودند که بخاطر دنیا پرستی و کشور را به فحشا کشیدن باعث اصلی همان اصلاح طلبان از خدا بی خبر بودند و هستند کسانیکه سر سپرده غرب هستند نه ناموس دارند نه وجدان بی شرمی و برهنگی خانمها برایشان افتخار است

  • علی
    0

    آقا یاخانم "و"لطفادرمورد چیزی که اطلاع نداری اظهارنظرنکن.

  • حضرت کودن
    0

    لکن دلخوش نباشید.....

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم ابتکار این جنایت نیست بلکه خیانت اصلاح طلبان است که در حق کشور کردند به نام پیشرفت خاک بر سرتان بااین عقیده و پیشرفت که ناموس برایتان اهمیت ندارد برهنگی و لختی مخصوص حیوانات است

    نظرات شما -
    • علیرضا
      0

      جناب کاربر ناشناس یادم میاد اصفهان یه مدت اسید میپاشیدن رو صورت خانمهای بدحجاب یا زمانیکه مدرسه میرفتیم کسانیکه رژ لب میزدن رو با دستمال کاغذی که لاش تیغ بود ادب میکردن وووووو این ربطی به اصلاح طلب و اصول گرا نداره کلا دین اسلام از بیخ و بن با این چیزا مشکل داره و این نوع اسلامی که تو مملکت رواج پیدا کرده به هرکسی اجازه امر به معروف و نهی از منکر حتی به زور رو میده و کسی باهاش کاری نداره نمونه و مثال زیاده شما برو تو غار زندگی کن اجازه بده ماهم به زندگی خودمون برسیم

  • احمد
    0

    این رفتار اجرای فرمان آتش به اختیار است و کسی مقصر نیست این یارو هم فرمان رو اجرا کرده

    نظرات شما -
    • ایران من
      0

      میفهمی چی میگی

    • یک نفر
      0

      نه احمدآقا یا شما نمیدونی واقعا آتش به اختیار یعنی چی؟ یا خدای ناکرده مغرضی. آتش به اختیار در برابر دشمن معنی داره. اینجا هموطن بود که لازمه ش امر به معروف و نهی از منکره نه آسیب زدن. لطفا تندروی نکنیدو من خودم به شدت منادی حجاب و عفاف هستم. ولی این راهش نیست.

  • کاربر ناشناس
    0

    خانم ابتکار بهتر است شما بروید به خانواده و زندگیت برسی و در امر کشور دخالت نکن روز قیامت باید جوابگو باشید بی حجابی ولد حجابی و لختی ثمره اصلاح طلبان است

  • یاسین
    0

    توی اخبار زیاد میشنویم که توی فلان ایالت آمریکا یه نفر با خودرو چندین نفر را زیر گرفت...اکثر اونای هم که زیر گرفته میشن یا اتفاقی هستن یا مسلمانان؟ آمریکا،انگلیس ،آلمان ،فرانسه و برخی جاهای دیگه هستن،یعنی کاری با دین خدا کردید توی این چهل سال که توی کشورها خارجی مسلمون ها رو زیر میگیرن،البته این دوتا بد حجاب ایرانی فکر کنم با اون طرف مسئله داشتن این از زور دلش زیرشون کرده،باهم به توافق میرسن

  • ناشناس
    0

    خانم ابتکار شما اجازه بدید علت اصلیش کشف بشه بعدربطش بدید به امربه معروف خوب بهانه ای دست امثال شماافتاد شمای که بهر سیاست چادر میکنید به سر معاون خاتمی یادمون نرفته

    نظرات شما -
    • غیر قابل نشر
      0

      اگه غیر از خودیاتون بود که تا حالا اعترافاتشو تو صدا وسیماتونم پخش کرده بودید .

  • ناشناس
    0

    یک ماشین از غیب بیاد تورو بزنه کلا راحت بشیم

  • ناشناس
    0

    جنایت ؟؟؟؟؟؟!!!!!!واقعا پرروری. شماهاس جنایت مرغ نایابه جنایت قیمت مسکنه جنایت دزدی تو بورسه جنایت تورمه جنایت بیکاری پسراس ومجردموندن دختراس جنایت فرار نخبه هاس جنایت کروناس وبی داروئیه جنایت اصلا خودشماهاید برید کنار بسسسسسسسه دیکه

  • حامد
    0

    اعدام بايد گردد.جريحه دار شدن احساسات ملت عزيز.اعدام اعدادم اعدام

  • ناشناس
    0

    ای لعنت بر هر چه توده ای مزدور روسیه که تحریم را بر مردم تحمیل کردند

  • مجتبی
    0

    این هم کار شما تند روها در اول انقلاب هست که حمله کردید به سفارت آمریکا بدون اجازه امام حالا دست پیش و گرفتی پس نیفتی

    نظرات شما -
    • آریایی
      0

      این کار با دستور بالاتر و موافقت امام صورت گرفت .

  • همشهری
    0

    الحمدلله تو این هفته خیلی لالها شفا گرفتن یکیش ایشون. ندیدم ایشون در مورد قتل فجیع نجفی شهردار سابق تهران و هم مسلکسون چیزی بگن. زن ها بازیچه دست ابتکار و ملا ردی جاسوس شدن

    نظرات شما -
    • شریعتمداری
      0

      لال شفا گرفته بعدی هم خودت هستی که چرت و پرت کیهان را بلغور میکنی

    • یک نفر
      0

      بعد بفرمایید آقای رییسی کم آدمیه. ماشاالله لال های بسیاری در این هفته شفا گرفتن.

    • دو
      0

      جواهریان

  • ی ط
    0

    داعش.

  • داریوش
    0

    ۸ سال روحانی جنایت بود ،پاسخگو باس

  • محمد
    0

    از کجا معلوم کار هم پلاکیهای خودتان نباشه خدا جایدحق نشسته وی روزی ی جایی باید جوابگو باشید فکر نکن همیشه من تو هستیم نه جان برادر خداوند به موقع تلافی خواهد کرد شما ها به جای عدل وانصاف حزبتان را پرستش میکنید وکاری به خداوپیامبر امام ندارید ودنبال پست مقام هستید به جای اینکه پاسدار خون شهدا باشید برای بیگانگان خوش رقصی میکنید تا خانواده وفرزندانتان اونور دنیا کیف کنند اما بدانید اگر در این چند روز دنیا با ریا ونیرنگ کارتان را به پیش ببرید وبه ریش بندگان خدا بخندید ی جایی خداوند از شما انتقام خواهد گرفت

  • سیاوش
    0

    بعضی یادگاری های چنگیز مغول هنوز در ایران ما باقی مانده اند

  • به یاد حاج قاسم
    0

    سلام دوستان صبر کنید علت معلوم بشه خانم ابتکار بیچاره اون همسر آقای نجفی بود که نیاز به حمایت شما داشت و شما ساکت بودی این دو خانم حتما در خطه غیور آذربایجان برادرانی دارند که به دور از سیاست زدگی و سیاست ورزی از اونها حمایت کنند و پیگیر حقشون باشند نیازی به شما نیست به فرموده مولانا از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید

  • محمد طاها
    0

    قضیه ازاساس پوچه،ربطی به امربمعروف وحجاب ووونبوده. مثل قضیه:خسن وخسین سه دخترمغاویه در مدینه گرگ دریده.یعنی خسن وخسین نبود.حسن وحسین بود، دوفرزندان علی ع و نه دختران معاویه،درمدینه نه ،درمصر و یوسف ع بودکه گرگ درید

  • متعجب
    0

    نظر کارشناسی خانم ابتکار . جالب هنوز نمی دانه ضارب گرفتند یا نه؟ می گوید بخاطر بد حجابی زیر گرفتند ای ناقلا و یا بهتر بگم خائن به مملکت علم غیب داری نکنه کار خودتون بوده .

  • یک نفر
    0

    دوستان اگرچه به شدت از وضعیت حجاب در حال حاضر متاسفم. اما اقدام های هیجانی و خودسرانه رو نمی پسندم. باید مجموه قوا و نظام قوانین اجتماعی رو به سرعت و کاملا قانونی بررسی و ابلاغ کنه تا از این گونه اقدامات جلوگیری بشه. در تمام دنیا قوانین پوشش وجود داره و حرف من دراوردی و جدیدی نیست. باید یک حداقل هایی تعریف بشه که مردم خودشون رو ملزم به رعایت اون بدونن

  • ناشناس
    1

    خانم ابتکار از کجا معلوم این آقا که دست به این عمل نادرست و تندروی زده است از جمله شما اصلاح طلبان و از گروه شما نباشد. شما اصلاح طلبان هستید که برای بقاء خود و برای خراب کردن نیروهای انقلابی دست به هر دسیسه ای زده اید و می زنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یعنی وقاحت در مقابلتون شرمساره

  • سید
    0

    خانم ابتکار پیشنهاد می کنم ساعت 9 شب به بعد یه سر بری میدون شوش همین تهرون خدومون تا معنی جنایت رو بفهمی اگر تا حالا نرفتی جنایتکار تو هستی که تو شهر خودت هزاران دختر به علت فقر شدید مجبور به تن فروشی شدند و معتاد و کارتن خواب و تو از آنها بی خبری

  • سفارت
    0

    تو اینقدر پررویی که به سفارت آمریکا حمله کردی برای مطامع خودت. ولی حالا پسرتو و خودتو شوهرتو عروستو و نوه هات اونجا عشق و حال میکنید

  • هادی
    0

    آقای رییسی لطفا این ابتکار بندازش بیرون. خیلی روی مخ. ممنون

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بندازدش بیرون هم از دیوار میاد بالا

  • دانیال
    0

    واقعا برای کشورم متأسفم

  • 598
    0

    خانم ابتکار شانتاژ نکن شما توی این 8 سال ابر جنایت کردی به ملت و کشور حالا اومدی میگی جنایت شده تو دیگه صحبت از جنایت و این حرفا نکن که سابقه تو و امثال شما اصلاح طلبان پر است از جنایت و خیانت و غارت و چپاول وووووووووووووووووووو

  • هاشم طاها
    0

    در ولایت اسلامی اگر زنی مویش پیدا بود اول باماشین از روش رد بشین بعد برین بالای سرش بهش بگین خواهر روسریتو بکش جلوتر اسلام بخطر افتاده

    نظرات شما -
    • به هاشم طاها
      1

      مزه کم بریز زن باید حجابشو رعایت کنه نکنه تو هم خواهر و مادرت با استرچ میان تو خیابون

  • ناشناس
    0

    اگه اصفهان جلوشونا میگرفتید حالا به اینجا نمی رسیدید .هر چند باز هم آزادشون میکنید تا روزهای بد تر را شاهد باشیم .

  • داروغه
    0

    چرا شکل عروسک خانه مادر بزرگه شدی ؟؟

  • ناشناس
    0

    الان زنا با بی حجابیشون خیلی هم گستاخ شدند درضمن مهریه یه وسیله شده برا استسمار مرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها