افتتاح ۴۵ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در کشور همزمان با دهه فجر

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از افتتاح ۴۵ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سراسر کشور خبر داد.

افتتاح ۴۵ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در کشور همزمان با دهه فجر

اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده از سیاست‌های این وزارتخانه است، گفت: فرهنگ مشاوره در جامعه نهادینه شده است و از این رو باید میان جمعیت جوان در هر استان و تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده تناسب وجود داشته باشد.

کریمی از افتتاح ۴۵ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در سطح کشور خبر داد و افزود: این مراکز مجوز فعالیت خود را در ماه‌های اخیر دریافت کرده‌اند و همزمان با دهه مبارک فجر فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مراکز جدید مشاوره در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، البرز، تهران، خراسان رضوی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، کرمانشاه، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان راه اندازی شده‌اند.

وی در خصوص شرایط دریافت مجوز این مراکز خاطرنشان کرد: متقاضیانی که دارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی، مشاوره با گرایش خانواده، پروانه اشتغال تخصص از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور باشند، می‌توانند برای دریافت مجوز مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده اقدام کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان ادامه داد: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه الکترونیک صدور مجوز مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده یا با مراجعه به ادارات کل ورزش و جوانان در استان‌ها جهت انجام مصاحبه علمی به وزارت ورزش و جوانان دعوت شده و پس از بررسی شرایط عمومی و اختصاصی احراز صلاحیت‌های لازم و تکمیل فرآیند مربوطه در وزارت، مجوز آنها با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور صادر می‌شود.

کریمی یادآور شد: تا کنون تعداد ۳۰۵ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان در کشور راه اندازی شده است.

وی برگزاری دوره‌های تربیت مربی و دانش افزایی مدیران مراکز و روانشناسان را از برنامه‌های این دفتر برشمرد و اظهار داشت: این دوره‌ها با هدف آگاهی بخشی، مهارت افزایی، تبادل تجربیات و آشنایی با آسیب‌های نوظهور حوزه جوانان و خانواده برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه نشست‌های دوره‌ای نیز در استان‌ها با مدیران مراکز و روانشناسان این حوزه برگزار می‌شود، یادآور شد: نقطه نظرات و تجارب این افراد در مواجهه با جوانان در مشاوره‌های پیش از ازدواج، حل مشکلات خانوادگی زوج‌ها و سایر موضوعات ما را در برنامه ریزی بهتر و سیاست گذاری اثربخش حوزه جوانان کمک می‌کند.

به گزارش مهر، وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی آموزش‌های پیش از ازدواج و در راستای ترویج فرهنگ مشاوره، از سال ۹۷ اقدام به راه اندازی مراکز تخصصی مشاوره و ازدواج کرده است. در این مراکز به منظور کاهش طلاق و افزایش آگاهی جوانان نسبت به امر ازدواج؛ آموزش‌های لازم برای پیش از ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی و ارائه خدمات مشاوره در حوزه خانواده انجام می‌شود.

در حال حاضر ۳۲۰ مرکز تخصصی مشاوره و ازدواج در کشور وجود دارد و با هزینه پایین در حال ارائه خدمات به جوانان هستند. پیش تر نیز محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش ، وعده افزایش شمار مراکز مشاوره را داده و گفته بود: احتمالاً سال آینده تعداد این مراکز به ۴۵۰ مرکز خواهد رسید.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها