گلی را که هدیه می‌گیریم چه‌کارش کنیم؟

هروقت به دنبال هدیه‏ ای می‏ گردید که خیلی سریع تهیه بشود و شیک و مناسب هر موقعیتی هم باشد، گل یکی از بهترین گزینه ‏هاست.

گلی را که هدیه می‌گیریم چه‌کارش کنیم؟

هروقت به دنبال هدیه‏ ای می‏ گردید که خیلی سریع تهیه بشود و شیک و مناسب هر موقعیتی هم باشد، گل یکی از بهترین گزینه ‏هاست. این فقط گل است که هم می‌تواند هدیه تولد و تبریک باشد هم برای احترام و آشنایی به کسی تقدیم بشود و هم برای مراسم ختم کاربرد داشته‌باشد.

در دنیا اصول مشخصی برای گل هدیه دادن و هدیه گرفتن وجود دارد. اصولی که می‎گوید چه گلی را برای چه مراسمی هدیه بدهید و اگر کسی به شما گل داد چه واکنشی داشته‌ باشید.

گل گلایل در فرهنگ ما پای ثابت مراسم ختم شده ‌است برای همین تقریبا نمی‎شود برای هیچ مناسبت دیگری این گل را به کسی هدیه داد، پس برای هدیه دادن بی خیال گلایل بشوید.

در عوض رز یکی از پر‎طرفدارترین گل‎هاست، گلی که هم در مراسم تولد و هم قرارهای دوستانه و مناسبت‎ها و اعیاد، مردم به همدیگر هدیه می‏دهند.

اگر به دلیل و مناسبتی خاص برای کسی گل را به عنوان هدیه انتخاب کرده‎اید سعی کنید شاخه یا دسته گل را طبق رنگ و سلیقه او انتخاب و تزیین کنید. اگر درباره علاقه‎اش اطلاعی ندارید بهتر است سراغ گل‎های خیلی خاص یا معطر نروید.

موقعی که گل هدیه می‎گیرید حواس‎تان باشد که آن را در گوشه‌‏ای رها نکنید. شاید فکر کنید دسته‎گل تزیین‎شده را نباید بازکرد و در گلدان آب چید که خب در آداب اجتماعی کاملا غلط است. برای آن‎که قدردانی‌‏تان را نشان بدهید و بگویید که به این هدیه احترام می‎گذارید باید دسته‌گل را باز کنید و شاخه‏‌های گل و برگ را درون گلدان آب بگذارید.

بهتر است تزیینات و روبان‏‌های آن را جلوی کسی که گل را هدیه داده دور نریزید.

منبع: روزنامه خراسان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها