کاهش هزینه سفر به عتبات/حداقل قیمت 550 هزار تومان

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اعزام زائران ویژه ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان نیمه اول این ماه ۴۰ کاروان به عتبات اعزام می‌شوند،می‌گوید:قیمت سفرهای یک هفته‌ای نسبت به سال گذشته 25 تا 40 درصد کاهش داشته است.

کاهش هزینه سفر به عتبات/حداقل قیمت 550 هزار تومان

محسن نظافتی در گفت‌و‌گو با خبر فوری درباره هزینه سفر به عتبات در ماه مبارک رمضان می افزاید:هزینه سفر به عتبات با توجه به فاصله شهرهای مختلف کشور تا مرز و یا عوامل دیگری مانند درجه هتل‌ها و پرواز ورودی به فرودگاه نجف یا بغداد متفاوت است.

به گفته او به همین خاطر هزینه ها متفاوت است و برای سراسر کشور باید بیش از 80 قیمت ارائه کرد.

این درحالی است که دست کم می توان به کمترین هزینه های سفر به عتبات که مربوط به سفرهای یک هفته ای می شود،اشاره کرد.

آن طور که مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت توضیح می‌دهد هزینه سفرهای یک هفته ای زمینی از حدود 550هزار تومان شروع شده و به حدود یک میلیون تومان نیز می رسد. این درحالی است که پیش از ماه رمضان هزینه سفر یک هفته ای حدود یک میلیون و 300 هزار تومان نیزبوده است.

درباره سفرهای ده تا 12 روزه نیز می توان گفت هزینه این سفرها نیز از حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان تا یک میلیون و 400 هزار تومان برآوردمی شود.

به گفته نظافتی هزینه سفرهای ده تا 12 روزه پیش از ماه مبارک رمضان حدود یک میلیون و 900 هزار تومان بوده است.

او ادامه می دهد: اعزام زائران ویژه ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا نیمه اول این ماه به دلیل تعطیلی هتل‌ها به خاطر بازسازی و تعمیرات به صورت بسیار محدود انجام می‌شود.

نظافتی می افزاید:تا نیمه اول ماه مبارک رمضان حدود 2000 زائر در قالب 40 کاروان به عراق اعزام می‌شوند و دلیل آن هم تعطیلی حدود 70 درصد هتل‌های طرف قرارداد با ایران تا نیمه اول ماه مبارک رمضان است؛ البته در نیمه دوم این ماه اعزام‌ها به روزانه اعزام 40 کاروان و در کل حدود 23 هزار نفر افزایش خواهد داشت.

منبع: خبرفوری

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها