کلاهبرداری از کارت‌های بانکی کرمانشاهی‌ها

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت:شهروندان باید مراقب کلاهبرداری و کپی شدن کارت‌های اعتباری توسط کلاهبرداران به منظور خالی کردن حساب بانکی باشند.

کلاهبرداری از کارت‌های بانکی کرمانشاهی‌ها

علی کریمی از استفاده کلاهبرداران از دستگاه اسکمینگ برای کپی شدن اطلاعات کارت‌های بانکی توسط کلاهبرداران، خبر داد و گفت: کلاهبرداران در قالب فروشندگان و به صورت حرفه‌ای و با استفاده از دستگاه اسکیمر به عنوان دستگاهی برای کپی کردن کارت‌های بانکی همشریان کرمانشاهی استفاده می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا تعداد حدود ۳۵ نفر به پلیس فتا استان کرمانشاه مبنی بر کسر مبالغی از حساب بانکی توسط افراد ناشناس مراجعه کرده اند که با توجه به تعطیلی مراکز، اقدامات اولیه جهت تشکیل پرونده و دستگیری مجرمین اغاز شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: کلاهبرداران با ترفندهایی کارت بانکی را از مردم دریافت می‌کنند و سپس با بهانه کشیدن کارت در محلی دور از چشم خریدار، دستگاه اسکیمر را در کنار کارتخوان اصلی قرار می‌دادند و کارت را یک بار بر روی اسکیمر برای کپی شدن کارت و بار دیگر خریدار، بر روی دستگاه کارتخوان به منظور انجام تراکنش می‌کشیدند.

وی تصریح کرد: در عین حال کلاهبرداران با دریافت رمز و یادداشت کردن رمز کارت کارت اعتباری جدیدی از روی همان کارت کپی می‌کنند و سپس نسبت به خالی کردن حساب بانکی مالباختگان اقدام می‌کنند.

کریمی با اشاره به اعتماد بیش از حد مردم به فروشندگان در زمینه استفاده از کارت اعتباری، اظهار داشت: به منظور افزایش امنیت در زمینه استفاده از کارت‌های بانکی و خدمات بانکی باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتری انجام شود و مردم نیز نباید برای پرداخت اعتماد بیش از حد به فروشندگان داشته باشند.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از فروشندگان درخواست کنند تا خودشان عملیات پرداخت را انجام دهند یا شخصا رمز کارت اعتباری خود را وارد کنند.

این مسئول تاکید کرد: پلیس فتا استان تمام توان خود را جهت شناسایی کپی کنندگان کارت‌های بانکی با استفاده از دستگاه اسکیمر انجام خواهد داد که مال باختگان مطمئن باشند مجرمین به زودی دستگیر خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: مالباختگانی که تاکنون به پلیس فتا مراجعه نکرده اند، هر چه سریعتر به پلیس فتا مراجعه کنند.

منبع: مهر

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها