دزدان خودروهای مزدا3 پایتخت به دام افتادند/ انهدام باند سرقت خودرو به سرکردگی زنی 38 ساله به نام نیلو

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری 3 سارق خودرو مزدا3 در پایتخت خبر داد.

دزدان خودروهای مزدا3 پایتخت به دام افتادند/ انهدام باند سرقت خودرو به سرکردگی زنی 38 ساله به نام نیلو

سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ؛ از اجرای طرح مبارزه با سارقان و شناسایی و دستگیری آن‌ها توسط پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد و اظهار کرد: در ابتدای اجرای این طرح 3 سارق خودرو مزدا3 در پایتخت توسط ماموران کلانتری ۱۶۰ خزانه شناسایی و دستگیر شدند.

وی در رابطه با نحوه شناسایی و دستگیری این سه سارق توسط ماموران گشت کلانتری ۱۶۰ خزانه گفت: عوامل گشت کلانتری در هنگام گشت زنی در خیابان اصلی خزانه به یک خودرو مزدا ۳ که در حال تردد بود مشکوک و پس از اخذ استعلامات پلاک خودرو از واحد مرکز متوجه سرقتی بودن خودرو شدند و بلافاصله پس از اعلام فرمان ایست ماموران به راننده خودرو مورد نظر، وی از فرمان پلیس سرپیچی و اقدام به فرار کرد.

سرهنگ ظهیری با اشاره به تعقیب و گریز ماموران گشت برای دستگیری متهم گفت: پس از طی مسافت یک کیلومتری تعقیب و گریز، ماموران کلانتری خودرو متهم را متوقف و وی را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه سر شاخه این باند یک زن ۳۸ ساله به نام نیلو است، گفت: پس از دستگیری متهمه به همراه دو مرد سابقه دار در حوزه سرقت خودرو، در بازرسی از خودرو متهمان تعداد ۸ لاستیک خودرو (پژو، سمند و پراید)، یک عدد ضبط خودرو و چندین ساب و باند خودرو توسط ماموران گشت کلانتری ۱۶۰ خزانه کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: متهمان با سرقت خودرو‌های دیگر به سرقت لوازم و قطعات خودرو‌های دیگر نیز اقدام می‌کردند.

وی در ادامه اجرای طرح مبارزه با سارقان خودرو در پایتخت از شناسایی و دستگیری سارقان خودرو پراید توسط عوامل کلانتری ۱۴۷ گلبرگ خبر داد و گفت: ماموران کلانتری ۱۴۷ گلبرگ در حین گشت زنی در خیابان ۱۵۶ تهرانپارس متوجه تخریب شیشه سمت راننده یک‌خودرو پراید پارک شده در خیابان توسط چند نفر شدند.

وی افزود: پس از آن که ماموران برای بررسی موضوع به سمت خودرو مورد نظر رفتند، متهمان با مشاهده حضور ماموران در محل فرار کردند و قصد زیر گرفتن ماموران با خودروی خود را داشتند.

سرهنگ ظهیری با بیان اینکه ماموران مراتب را سریعا به مرکز پیام کلانتری ۱۴۷ گلبرگ گزارش دادند، گفت: ماموران کلانتری برای دستگیری متهمان به تعقیب و گریز آنان در اتوبان باقری و شلیک 18 تیر هوایی و مستقیم به سوی آنان اقدام کردند.

وی در ادامه با اشاره به پنچر شدن لاستیک خودرو متهمان بر اثر شلیک گلوله ماموران کلانتری و اصرار متهمان بر فرار، افزود: پس خودرو متهمان پس از گذشت نیم ساعت از تعقیب و گریز، توسط پلیس متوقف شد و پس از پیاده شدن سارقان از خودرو، میان پلیس و متهمان یک درگیری رخ داد و پس از زمین گیر کردن هر دو سارق، آن‌ها توسط پلیس دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در بازرسی ماموران از خودرو متهمان تعداد ۴ عدد رینگ خودرو، ۲ عدد ساب باکس، ۶ جفت باند، مقدار قابل توجهی مواد مخدر و چند عدد گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.

وی در پایان گفت: هر دو سارق دستگیر شده از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار هستند و پس از دستگیری و بازرسی بدنی در محل به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ منتقل شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها