رانندگان کامیون، طعمه باند «تصادفی ها»

اعضای یک باند کلاهبرداری که با ایجاد تصادف های ساختگی در بزرگراه ها و مبادی ورودی مشهد، از رانندگان کامیون های غیربومی کلاهبرداری می کردند، در حالی دستگیر شدند که اقدامات مجرمانه آنان رنگ سریالی به خود گرفته است و رانندگان بسیاری طعمه باند معروف به «تصادفی ها» شده اند.

رانندگان کامیون، طعمه باند «تصادفی ها»

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روزگذشته در تشریح پرونده باند «تصادفی ها» گفت: به دنبال اعلام شکایت های برخی از رانندگان کامیون ها مبنی بر این که طعمه کلاهبرداران «تصادفی ها» شده اند، بررسی ماجرا در دستور کار پلیس قرارگرفت ومشخص شد همه رانندگانی که طعمه اعضای این باند شده اند از افراد غیر بومی هستند که بیشتر آن ها در بزرگراه فجر به دام آن ها افتاده اند.

سرتیپ دوم احمد نگهبان افزود: نیروهای انتظامی مشهد با بهره گیری از توان پلیسی و مشخصاتی که مال باختگان در اختیار آنان گذاشته بودند، به سرنخ هایی از یک مرد سابقه دار رسیدند که سرکردگی باند «تصادفی ها» را به عهده داشت. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: عوامل انتظامی موفق شدند مرد 41 ساله (سرکرده باند) را هنگامی در بزرگراه بسیج شناسایی و دستگیر کنند که آن ها دو تصادف ساختگی دیگر را در بزرگراه شهید بابانظر (فجر) انجام داده بودند.
وی اضافه کرد: با انتقال متهم به مقر انتظامی، تحقیقات از وی با دستورات ویژه قاضی دکتر محسن مرادی (قاضی شعبه 205 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) آغاز شد و راز «تصادف های ساختگی» در بزرگراه های مشهد لو رفت.

سردار نگهبان با اشاره به دستگیری دو عضو دیگر این باند خاطر نشان کرد: وقتی مشخص شد که یک زوج جوان نیز در ماجرای کلاهبرداری های باند «تصادفی ها» نقش دارند، بی درنگ عملیات دستگیری آنان نیز با هماهنگی مقام قضایی در دستورکار قرارگرفت و نیروهای انتظامی درعملیات ضربتی، آن ها را در حالی دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه آنان در بولوار توس، حدود 20 قطعه انواع کارت و مدارک شناسایی مانند کارت ملی و گواهی نامه به همراه مدارک خودرو، 5 مهر تعمیرگاه و فروشگاه لوازم یدکی خودرو، برگه‌های کروکی جعلی و 11 قطعه کارت بانکی افراد ناشناس کشف شد که مبالغ کلاهبرداری از رانندگان به این حساب ها واریز می شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی که ردای فرماندهی مشهد را نیز بر تن دارد، درباره شگرد عجیب اعضای این باند برای سرکیسه کردن رانندگان کامیون گفت: سرکرده باند که «علیرضا افشاری» نام دارد با خودروی سواری معمولا پژو206 یا رانا، تصادف ساختگی را در حالی رقم می زد که رانندگان غیر بومی را قبلا شناسایی کرده بودند و سپس با گرفتن شماره همدستانش، چنین وانمود می کرد که با پلیس 110 یا کارشناسان بیمه برای تعیین خسارت تماس گرفته است.

وی افزود: طولی نمی کشید که همدستان وی وارد صحنه می شدند و راننده را مجاب به پرداخت خسارت بین 5 تا 10 میلیون تومان می کردند اما مدارکی که از مخفیگاه اعضای باند «تصادفی ها» کشف شده است، نشان می هد که آنان جرایم گسترده تری انجام داده اند و با جعل اسناد و مدارک و فاکتور احتمال کلاهبرداری های دیگر نیز وجود دارد به گونه ای که فقط تراکنش مالی آنان در کارت های بانکی مکشوفه، بالغ بر 320 میلیون تومان است.

سرتیپ دوم احمد نگهبان با تاکید بر این که تاکنون 55 تن از مال باختگان شناسایی شده اند، افزود: با این وجود بسیاری از طعمه های اعضای این باند، رانندگان غیربومی هستند که از دستگیری آنان اطلاعی ندارند بنابراین قاضی دکتر «مرادی حسن آباد» دستور انتشار تصویر بدون پوشش سرکرده باند را در روزنامه خراسان صادر کرده است تا دیگر قربانیان این باند کلاهبرداری با شناسایی وی به پلیس آگاهی مشهد یا شعبه 205 دادسرای عمومی و انقلاب واقع در خیابان کوهسنگی مراجعه کنند.

این مقام انتظامی همچنین درباره سوابق سرکرده باند «تصادفی ها» گفت: این مرد41 ساله با همدستی فرد دیگری در سال 96 هم با ایجاد تصادف های ساختگی و جعل عنوان پلیس راهور، تعداد زیادی از رانندگان را سرکیسه کرده بود که پس از آزادی از زندان دوباره به ارتکاب جرم با همین شیوه رو آورده است که تحقیقات بیشتر برای ریشه یابی جرایم وی با دستورات قاطع قضایی ادامه دارد.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سلام‌واقعا‌بایدبه‌اشدمجازات‌برسندکه‌درس‌عبرت‌بشه‌برای‌دیگردزدان
    0

    سلام واقعه‌بایدبه‌اشد‌مجازات‌اینها‌محکوم‌شوند‌به‌خاطراینکه
    باراولشان‌نبوده‌که‌درسی‌بشه‌برای‌بقعه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها