بخشش بی قید و شرط جوانی که پسرعمویش را کشت

پسری جوان که در دعوا بر سر موضوعی ساده پسرعمویش را کشته است، از سوی اولیای دم بخشیده شد.

بخشش بی قید و شرط جوانی که پسرعمویش را کشت

این محکوم به قصاص روز 17 مرداد سال 1399 مرتکب قتل پسرعموی خود شد. در روز حادثه به ماموران کلانتری 113 بازار گزارش رسید درگیری مرگباری در محدوده استحفاظی آنها رخ داده است. ماموران پس از حضور در محل پی بردند قاتل و مقتول پسر عمو بودند و هر دو در محدود بازار نگهبان بودند و کارگری می‌کردند که در پی درگیری لفظی با هم دست به یقه شدند.

بنابر گزارشی که به ماموران رسید در این دعوا که به خیابان کشیده بود، دو پسر عمو همدیگر را کتک زدند و سپس یکی از آنها دست به چاقو شد و پسر عموی خود را مجروح کرد و بعد هم پا به فرار گذاشته بود.

با بدست آمدن این اطلاعات متهم به قتل در فاصله زمانی کوتاهی دستگیر شد و به جرمش اعتراف کرد. این متهم در مورد قتل گفت: من 200 هزار تومان از پسر عمویم قرض کرده بودم و قرار بود در دو قسط صد تومانی بدهی‌ام را پرداخت کنم.

همین کار را هم کردم اما پسر عمویم می‌گفت فقط یکبار 100 هزار تومان به او داده‌ام. هرچه می‌گفتم من هر دو قسط را پرداخته‌ام زیر بار نمی‌رفت.

این متهم ادامه داد: از طرفی او به من تهمت سرقت می‌زد. نا برای چند روز در یک اتاقک زندگی کردیم و مدعی بود من گوشی‌اش را برداشته‌ام،‌ اما من خبر نداشتم چه کسی گوشی او را دزدیده است.

ما با هم سر این موضوعات اختلاف و درگیری داشتیم و در روز حادثه دوباره سر همین‌ها دعوا و درگیری پیدا کردیم. من عصبانی شدم و با چاقو چند ضربه به پسر عمویم زدم و فرار کردم، اما هنوز خیلی دور نشده بودم که ماموران دستگیرم کردند.

با این اعترافات و تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارسال و متهم از سوی قضات شعبه 10 دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

قضات دیوان عالی کشور هم حکم صادره را تایید کردند و پرونده این متهم برای اجرای حکم به شعبه چهارم اجرا دادسرای جنایی تهران ارسال شد. در دادسرای جنایی مراحل یکی پس از دیگری طی می‌شد تا پرونده و متهم برای اجرای حکم قصاص آماده شوند.

در حالی که تا اجرای حکم مدت زیادی نمانده بود با تلاش دادیار اجرای احکام و واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران اولیای‌دم به مناسبت عید فطر و برای رضای خدا قاتل فرزند خود را بدون هیچ چشم‌داشتی بخشیدند و فقط از محکوم به قصاص خواستند راه درست را در زندگی انتخاب کند و دیگر مرتکب خلاف نشود.

به این ترتیب جوانی که پسر عموی خود را به قتل رسانده بود از مرگ نجات یافت و در روزهای آینده بار دیگر محاکمه می‌شود تا از جنبه عمومی به جرمی که انجام داده رسیدگی شود.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها