قاچاق مواد پتروشیمی در پوشش ضایعات پلاستیکی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی قاچاق از یک انبار در محدوده باقرشهر خبر داد.

قاچاق مواد پتروشیمی در پوشش ضایعات پلاستیکی

سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی یک انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده باقرشهر را شناسایی کردند و متوجه شدند که مقادیری مواد پتروشیمی خارجی در انباری در روستای قمصر باقرشهر تخلیه و دپو شده است.
 وی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات مشخص شد که این مواد تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به خارج از کشور ارسال می‌شود، گفت:‌ مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نتایج بررسی‌های خود را به مقام قضایی ارجاع داده و در نهایت مجوزهای لازم برای انجام عملیات دریافت شد.

در ادامه نیز در آن محل که یک باب انبار کالای بازرگانی بود، حاضر شده و آنجا را بازرسی کردند که مشخص شد کالاها در سامانه انبارها ثبت نشده است.
 همچنین در جریان بازرسی مأموران مشخص شد که افراد سودجو در این انبار به شیوه و شگرد متقلبانه قاچاقچیان مواد خام پتروشیمی کارخانجات داخلی را به‌صورت غیررسمی خریداری و در انبارها و سوله‌های اطراف تهران با مقدار کم مواد پلاستیکی ضایعاتی مخلوط کرده‌اند.
بدین ترتیب در مواردی نیز بسته‌بندی شرکتی مواد را تغییر داده و آن را تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان قاچاق می‌کردند.
 افشاری با بیان اینکه در مجموع بیش از ۵۹ تن مواد پتروشیمی از نوع گرانول به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال از این محل کشف شد، گفت: انبار مذکور نیز پلمب شد.
بدین ترتیب پرونده قضایی مربوطه در این خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها