دستگیری عامل انتشار عکس های خصوصی زن جوان در شیراز

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری جوانی 24 ساله که با دسترسی پیدا کردن به تصاویر خصوصی شاکیه و انتشار آنها در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به هتک حیثیت وی کرده بود، خبر داد.

دستگیری عامل انتشار عکس های خصوصی زن جوان در شیراز

سرهنگ امیر حسین سلیمانی اظهار داشت: خانمی 20 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و نسبت دادن عناوین زشت به او همراه با درج شماره تلفن همراهش، قصد بدنام کردن من و خانواده‌‌‌ام را دارد، که رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم خواستگار و نامزد سابق شاکیه بوده و به دلیل مشکلاتی که با خانواده وی داشته اقدام به چنین کاری کرده بود، گفت: متهم در ابتدا منکر ارتکاب عمل مجرمانه خود شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس؛ به جرم خود اقرار کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

سرهنگ "سلیمانی" خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها