فروش 53 سکه تقلبی در بازار طلا

همزمان با بالا رفتن قیمت سکه در بازار طلا، 2مرد که سکه‌های تقلبی را به طلافروش‌ها می‌فروختند، دستگیر شدند.

فروش 53 سکه تقلبی در بازار طلا

مدتی قبل صاحب یک طلافروشی در پایتخت نزد مأموران پلیس رفته و مدعی شده که در دام یک کلاهبردار گرفتار شده است.

او توضیح داد: مردی برای فروش سکه بهار آزادی به مغازه‌ام آمد و چون سکه پلمب شده بود و روکش طلا داشت، نتوانستم متوجه جعلی بودن آن شوم و سکه‌ها را خریدم.

اما کمی بعد و در بررسی‌های بیشتر متوجه شدم که این سکه‌ها تقلبی است، فقط روکش طلا دارد و به طرز ماهرانه‌ای جعل شده است.

با شکایت طلافروش، از آنجا که احتمال می‌رفت مرد کلاهبردار یک جاعل حرفه‌ای باشد که به‌زودی سراغ طلافروشی‌های دیگر هم برود، مأموران تصویر ضبط شده او در دوربین مداربسته و مشخصاتش را در اختیار سایر طلافروشی‌ها قرار دادند تا اینکه چند روز پیش معلوم شد که این مرد قصد کلاهبرداری از فرد دیگری را دارد.

طعمه جدید متهم، صاحب یک طلافروشی در شرق تهران بود. مرد کلاهبردار این بار همراه همدستش درحالی‌که تعدادی سکه در دست داشت برای فروش آنها راهی طلافروشی شد، اما مرد طلافروش که متوجه ماجرا شده بود، مخفیانه با پلیس تماس گرفت. به این ترتیب تیمی از مأموران کلانتری 128راهی طلافروشی شدند و مرد کلاهبردار و همدستش را دستگیر کردند.

سرهنگ علی‌ قاسم‌پور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان این خبر گفت: متهمان در حالی دستگیر شدند که با ظاهری آراسته و شیک، راهی طلافروشی شده بودند تا سکه‌های تقلبی خود را بفروشند. وی ادامه داد: در بازرسی بدنی آنها 53قطعه سکه تقلبی که با آب طلا روکش و به طرز ماهرانه‌ای جعل شده بود کشف شد. متهمان در جریان بازجویی‌ها به 3کلاهبرداری با این شگرد اعتراف کردند و تحقیقات برای شناسایی مالباختگان دیگر آنها ادامه دارد.

منبع: حادثه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها