ماجرای فروش ۴۶۰سکه قدیمی و عتیقه در ملارد چه بود؟

کلاهبرداران حرفه ای که با ترفند فروش سکه های قدیمی دست به کلاهبرداری های کلان زده بودند در دام پلیس افتادند.

ماجرای فروش ۴۶۰سکه قدیمی و عتیقه در ملارد چه بود؟

ماجرا از تماس های افرادی ناشناس شروع شد آنها که خودشان را اتباع خارجی معرفی می‌کردند و مدعی بودند  اشیا عتیقه  و سکه های قدیمی دارند که خودشان قادر به فروش آن نیستند ....این سناریوی آنها بود تا بتوانند سکه های تقلبی خودرا با قیمت گزاف بفروشند.

ماجرا زمانی فاش شد که یکی از شهروندان ملارد که  پای معامله با این کلاهبرداران نشسته بود  متوجه می،شود که سکه های ارائه شده این افراد تقلبی است.

این مرد بدون اینکه سروصدای ماجرا را دربیاورد موضوع را به پلیس ملارد مطرح کرد.

سرهنگ منصور خدایی درباره ی این پرونده گفت: در پی حضور یکی از شهروندان به کلانتری ۲۵ صفادشت  با موضوع  فردی ناشناس با عتیقه جات قلابی نامبرده را اغفال و از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع به صورت ویژه دردستور ماموران قرار گرفت.

 ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و به دست آوردن سرنخ‌هایی از کلاهبرداران و انجام ملاقات صوری موفق به شناسایی و  دستگیری  ۳ متهم و کشف تعدادی سکه و مجسمه تقلبی شدند.

 متهمان پس از انتقال ابتدا منکر هر گونه  ارتکاب بزه شدند ولی در تحقیقات تکمیلی در مواجهه با دلایل و مدارک لب به اعتراف گشوده و اعلام کردند که در ازای تحویل۴۶۰ عدد سکه تقلبی تعداد ۹سکه بهار آزادی از مالباختگان کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ منصور خدایی در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند،از شهروندان خواست:هشدارهای پلیسی را جدی گرفته و مواظب شیادان و کلاهبرداران باشند و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها