جشن تولد پس از سرقت گوسفندان

مروری بر پرونده یک دزد که با سرقت گوسفندان برای خودش جشن تولد گرفت را بخوانید.

جشن تولد پس از سرقت گوسفندان

مأموران ناگهان وارد شدند، مهمان‌ها سر سفره در حال خوردن بره‌کبابی بودند که صاحب‌خانه در شام جشن تولدش تهیه دیده بود. لقمه‌های گوشت به گلوی مهمان‌ها پرید و عده‌ای به سرفه افتادند. تعدادی از مهمان‌ها قصد فرار داشتند، اما راهی نمی‌یافتند. صدای اعتراض بالا گرفت، صدای صاحب‌خانه که پلیس جشن تولدش را به‌هم ریخته بود، از همه بلندتر بود.

اما مأموران بدون توجه به اعتراض‌ها، سراغ یخچال فریزر خانه رفتند و بعد هم در قابلمه آبگوشتی را که ناهار فردای مهمان‌ها بود، باز کردند. مأموران انگار سرنخ‌هایشان را درون فریزر و قابلمه یافتند و بلافاصله به‌سراغ صاحب‌خانه رفته و مقابل چشم همه مهمان‌ها او را دستگیر کردند و با خود بردند.

زن جوان از مدت‌ها قبل بیمار بود. او به امید بهبودی دارو‌های خانگی زیادی خورده بود، اما هر روز حالش بدتر می‌شد و آخر تصمیم گرفتند که از روستایشان در حوالی شهر برای درمان به مشهد بیایند. زن و همسرش درحالی راهی مشهد شدند که مجبور شدند دو کودک خردسالشان را در خانه تنها بگذارند.

آن‌ها تا عصر در مشهد بودند و نزدیک غروب به خانه‌شان رسیدند. اما چشمان اشک‌بار و وحشت‌زده بچه‌ها نشان می‌داد که در نبود پدر و مادر حادثه‌ای برایشان اتفاق افتاده است.

بعد از مدت‌ها دوستش مهمانش شده بود. از آخرین باری که دوستش شب در خانه‌اش مانده بود، مدت‌ها می‌گذشت و زمان دقیقش را یادش نمی‌آمد. آن‌ها تا پاسی از شب بیدار بودند و خاطرات قدیمی‌شان را مرور می‌کردند، صدای خنده‌شان از شنیدن این خاطرات بلند بود.

دیروقت بود که شام را خوردند و مهیای خواب شدند. صاحب‌خانه رختخوابشان را کنار همدیگر انداخت و خوابیدند، اما فردا صبح زمانی که صاحب‌خانه از خواب بلند شد دوستش را درون رختخوابش نیافت.

اولین پیام را با محتوای «فروش فوری گوشت بره، نصف قیمت بازار» درون گروه خانوادگی‌شان گذاشت. بعد همان پیام را برای تعدادی از آشنایان و بستگان دورش فرستاد. تعدادی پیام دادند و برخی هم تماس گرفتند تا از ماجرا و قیمت مطلع شوند. مرد در جواب این سؤالات مدعی شد که یکی از دوستانش دامدار است و پول لازم است و می‌خواهد گوشت گوسفند‌های ذبح‌شده‌اش را بدون واسطه دست مردم برساند. با این توضیحات توانست مقداری از گوشت‌های دوستش را بفروشد و خودش گوشت‌ها را در خانه‌ها تقسیم کند.

مردی در تماس با پلیس ۱۱۰ اعلام کرد که از خانه‌اش سرقت شده است. با توجه به مختصات آدرس اعلامی و با دستور سرهنگ عباسعلی دهقانی، جانشین رئیس پلیس کلان‌شهر مشهد، مأموران پاسگاه انتظامی هلالی به محل اعزام شدند. با حضور مأموران در یکی از روستا‌های شمال شرقی شهر مشهد، مال‌باخته با وضعیت پریشانی اعلام کرد که درست زمانی که او همسرش را برای درمان به مشهد برده است، مردی با سر و صورت پوشیده به خانه آن‌ها وارد شده و با تهدید فرزندان خردسالش، هشت رأس گوسفندش را از آغل بیرون کشیده و بار یک پراید سفید کرده و گریخته است. پلیس در اقدامی اطلاعاتی توانست پلاک خودرو را کشف کند و در پیگیری‌های بعدی مشخص شد که پراید از مشهد سرقت شده است.

مأموران با دعوت از مالک پراید سرقتی، متوجه شدند که دوستش شبی مهمان خانه‌اش بوده و نیمه شب که خواب بوده‌اند، او با برداشتن سوئیچ، پراید سفیدش را سرقت کرده است. در ادامه مشخصات کامل متهم را نیز در اختیار پلیس گذاشت.

رسیدگی به پرونده ادامه داشت تا اینکه مأموران، محل زندگی متهم را شناسایی کردند و شبانه زمانی وارد این خانه شدند که مجلسی در آن برپا بود و بررسی‌ها نشان داد که متهم با ذبح گوسفند‌های سرقتی، برای خودش جشن تولد گرفته است و مقدار زیادی از گوشت‌های کبابی را مقابل مهمان‌هایش گذاشته است و دو کیلو گوشت نیز درون قابلمه به منظور تهیه آبگوشت فردا در حال جوشیدن است. مأموران همچنین توانستند پانزده‌کیلوگرم گوشت از فریزر خانه این فرد کشف کنند.

متهم که هیچ‌جوره نمی‌توانست از زیر بار اتهامش بگریزد و همه چیز علیه او بود، به ناچار زبان به اعتراف گشود و سرقت گوسفند‌ها را با پراید سرقتی از دوستش اعتراف کرد. این متهم چهل و پنج ساله که سابقه‌دار است، علاوه بر سرقت احشام به شش فقره سرقت دیگر از باغ‌ویلا‌های محدوده جاده تبادکان نیز اعتراف کرد.

این فرد همچنین اعلام کرد که بخشی از گوشت‌ها را فروخته و مقداری را از ترس فاسدشدن به‌عنوان نذری و خیرات میان اقوام و آشنایانش توزیع کرده و مقدار زیادی در جشن تولدش خوراک مهمان‌هایش شده است. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

منبع: شهرآرا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رابی
    2

    حداقل می گذاشتید مهمان ها کبابشان را بر بدن بزنند و بعدا دستگیرش می کردید😆😂😂😂

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها