پایان ترس و وحشت چوپان از گوسفنددزدهای خشن

سارقان خشن که با حمله به چوپانی، او را به باد کتک گرفته و با تهدید قمه، دست و پای وی را بسته و 36راس گوسفند را سرقت کرده بودند، پیش از ارتکاب دومین سرقت دستگیر شدند.

پایان ترس و وحشت چوپان از گوسفنددزدهای خشن

چوپانان این روزها تبدیل به طعمه‌ مناسبی برای دزدان خشن در سراسر کشور شده‌‌اند. همین چند روز پیش بود که کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس سارق جنایتکاری را دستگیر کردند که در جریان حمله به عشایر و سرقت گوسفندهای آنها، 4نفر را در نقاط مختلف استان فارس به قتل رسانده و گوسفندان آنها را سرقت کرده بود.

حالا و با گذشت چند روز از دستگیری این قاتل سریالی، کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان، 3سارق خشن را دستگیر کرده‌اند که با حمله به چوپان‌ها و تهدید آنها به مرگ، دست به سرقت گوسفندانشان می‌زدند.

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان برای دستگیری این باند به‌دنبال سرقت از چوپانی در یکی از روستاهای شهرستان نائین آغاز شد. در جریان این سرقت، دزدان خشن که از قبل طعمه‌شان را شناسایی کرده بودند، همزمان با تاریک شدن هوا با قمه و چماق به او حمله کرده و پس از ضرب و شتم و تهدید وی، دست و پایش را بسته و گوسفندانش را دزدیده بودند.

پیرمرد چوپان در تشریح ماجرای سرقت به مأموران گفت: آن شب تازه گوسفندان را در داخل آغل کرده بودم که ناگهان 2نفر که چماق و قمه در دست داشتند به من حمله کردند. آن شب تنها بودم و آنها پس از ضرب و شتم و تهدید من، دست و پایم را بستند و نتوانستم در برابرشان مقاومت کنم. پس از آن گوشی موبایل مرا دزدیدند و 36راس گوسفندم را سوار نیسانی که همراهشان بودند کردند و پا به فرار گذاشتند.

با اظهارات پیرمرد چوپان، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری دزدان خشن شروع شد. این در حالی بود که وقوع این سرقت باعث ترس و وحشت چوپان‌ها و دامداران منطقه شده بود. کارآگاهان پلیس در جریان بررسی‌های خود متوجه شدند که شب حادثه دزدان که 2مرد و یک زن بودند سوار بر 2خودروی پراید و نیسان راهی محل سرقت شده و پس از ضرب و شتم پیرمرد چوپان، نقشه سرقت گوسفندان را عملی کرده بودند.

این در حالی بود که بررسی‌های بیشتر نشان می‌داد که خودروی دزدان در روز قبل از سرقت نیز در آن حوالی مشاهده شده بود و این یعنی سارقان از قبل با حضور در منطقه طعمه‌ موردنظرشان را شناسایی کرده بودند.

با این اطلاعات، بررسی‌ها برای یافتن سرنخی از اعضای این باند ادامه یافت و کارآگاهان در جریان تحقیقات بیشتر، پرس‌و‌جو از شاهدان و بررسی دوربین‌های مداربسته‌ای که در مسیر دزدان  بود موفق شدند به سرنخ‌های خوبی از آنها دست پیدا کرده و اعضای این باند را شناسایی کنند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که تمامی آنها از مجرمان سابقه‌داری هستند که مدتی قبل از زندان آزاد شده و نقشه این سرقت را عملی کرده بودند. با شناسایی هویت دزدان، بررسی‌ها ادامه یافت تا اینکه معلوم شد اعضای این باند این بار در حوالی روستایی دیگر در همان منطقه مشاهده شده‌اند.

شواهد از این حکایت داشت که آنها قصد سرقت از چوپان دیگری را دارند و در این شرایط کارآگاهان مسیر تردد دزدان را زیرنظر گرفته و موفق شدند آنها را پیش از اجرای دومین سرقت دستگیر کنند.

با دستگیری این باند، در بازرسی خودروی آنها 2عدد چوب دستی، یک قمه بزرگ و یک کلنگ که پشت صندلی وانت نیسان جاسازی شده بود، کشف شد.

متهمان در ادامه به اداره آگاهی منتقل شدند و وقتی مالباخته آنها را دید، تأیید کرد که متهمان دستگیر شده همان دزدانی هستند که گوسفندان او را سرقت کرده بودند.

به‌گفته سرهنگ حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان، در تحقیقات انجام شده مشخص شد که اعضای این باند پیش از این نیز در شهرستان‌های شهرضا، مبارکه، اردستان، نجف آباد، شاهین شهر، کوهپایه و نایین حضوری مستمر داشتند و به همین دلیل احتمال می‌رود که در این مناطق نیز مرتکب سرقت شده باشند. به همین دلیل تحقیقات برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد.

منبع: حادثه 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    5

    بیکاری گسترده مردم و مشکلات اقتصادی و تورم افسار گسیخته باعث گسترش دزدی از کلان شهرها به سمت روستاها شده است! دیگر هیچ کجای ایران امن نیست و اگر هر کسی ادعایی خلاف این موضوع دارد ثابت کند!

  • ناشناس
    0

    ایران را ویران کرده ای. ای حکومتی که ادعای جهان شمولی و مدیریت جهان را داری

  • ناشناس
    0

    مال ومنال دنیابه جهنم.همش بایدنگران حال وآینده بچه هامون باشیم.خودمون که فناشدیم تواین کشوربااین همه مشکلات مستاجری,قسط ووام و....خدابه دادبچه هامون برسه همش خبرتجاوزبه بچه های بیگناه یاشروع مصرف موادازسنین پایین و.....
    خواهشابچه هاتونو آگاه کنین.حتی شده ازمشاورکمک بگیریدتاخدای ناکرده راه به خطانبرن.....

  • مریم
    0

    خدایا شکرت که پلیس آگاهی و همه نیروهای امنیت حافظ جان و مال مردم هستن زنده و برقرار باشید عزیزانم چه دردهای بی همه چیزی هستن خدا لعنتشون کنه اون روستایی بیچاره تمام و دار و ندارش گوسفنداش هستن خدایا رو خوش نمیاد هم جان شون هم مالشونو رو غارت کنند باید چیزی و سخت باهاشون برخورد بشه

  • ناشناس
    0

    اکر دفع اول دستش قطع میکردن دیگه دزدی نمیکرد همه خلافکار سابقه دارن مشکل قانون ضعیف

  • دلسوز
    0

    باتورم40درصدی بودجه سال بعد یعنی 40درصد برمشکلات مالی، روحی، فرهنگی و... اضافه میشودیا قوی در اقتصاد شویدیا برمردم خودتان سخت نگیرید وعیبتان را بپذیرید کوتاه بیایید مرغ یک پا ندارد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها