شکارچیان مردان و زنان پیر در کرج دستگیر شدند

اعضای سه نفر باندسرقت موجودی حساب های بانکی سالمندان، افراد کم سواد و اتباع خارجی در سراسر کشور توسط پلیس این استان شناسایی و دستگیر شدند.

شکارچیان مردان و زنان پیر در کرج دستگیر شدند

سرهنگ رسول جلیلیان رییس پلیس فتا البرز روز چهارشنبه گفت : این افراد کارت های بانکی افراد سالخورده، کم سواد و اتباع بیگانه را با ترفندهای خاصی در اختیار گرفته و در یک فرصت مناسب اقدام به تخلیه حساب آنها می کردند.

وی گفت: متهمان به۲ شگرد اقدام به برداشت از حسابها می کردند که در روش اول به بهانه کمک به افراد سالخورده، کم سواد و اتباع بیگانه اقدام به اخذ کارت عابربانک و رمز آن نموده و در یک فرصت مناسب با اعلام اینکه خودپرداز کارت را ضبط کرده از محل متواری می شدند.

جلیلیان افزود: در شگرد دیگر نیز متهمان با پرداخت ۲ میلیون ریال وجه نقد به افراد سالخورده و کم سواد که قصد کار با دستگاه خودپرداز را داشتند، کارت آنها را با هدف انتقال ۲ میلیون ریال به حساب شخصی خود دراختیار گرفته و تمام موجودی کارت را به سرقت می بردند.

وی اظهار کرد: در تحقیقات فنی پلیس مشخص شد فردی مقابل خودپرداز بانک مستقر در تهران منطقه بومهن پرسه زده، ابتدا کارت بانکی یک خانم تبعه افغانستان و سپس کارت بانکی یکی از شاکیان پرونده را به روش ذکر شده سرقت و با یک دستگاه خودرو ال ۹۰ سفید رنگ از محل متواری شده است.

وی ادامه داد : تحقیقات بیشتر نشان داد که متهم با مراجعه به خودپرداز بانک شهر مستقر در تهران منطقه پردیس اقدام به خرید ۱۰ عدد کارت هدیه ۲۰ میلیون ریالی و سپس خرید یک دستگاه گوشی موبایل نموده و ساعاتی بعد نیز برای نقد کردن کارتهای هدیه به یک آجیل فروشی واقع در منطقه قرچک تهران مراجعه کرده است .

رییس پلیس فتا البرز گفت: با ردزنی صورت گرفته ، مخفیگاه متهم در آذربایجان غربی شناسایی شد که ماموران پس از اخذ نیابت قضایی به این استان مراجعه کردند و با همکاری پلیس فتا شهرستان ارومیه ، متهم به همراه ۲ همدستش دستگیر و به کرج منتقل شدند .

وی افزود : متهمان در اعترافات خود اذعان داشتند که در ۱۲ شهر مختلف کشور از جمله تهران، ارومیه ، تبریز، قم ، گرمسار، سمنان ، دامغان، شاهرود ، زنجان ، نظرآباد، ورامین و شهرری اقدام به سرقت کارت های بانکی وبرداشت از حسابها نموده اند که تا کنون ۵۲ مالباخته شناسایی شده اند.

وی اظهار کرد: با اقدامات تخصصی در بازرسی از متهمان سه دستگاه گوشی ، ۲ کارت بانکی اجاره بنام افراد غیر و تعداد ۱۷ کارت هدیه کشف و ضبط شد .

دستگیری عامل نشر اکاذیب علیه یک فروشگاه زنجیره ای

رییس پلیس فتا البرز گفت : فردی که در فضای مجازی علیه یکی از فروشگاه های زنجیره ای نشر اکاذیب داشت توسط پلیس این استان شناسایی و دستگیر شد؛ متهم در شبکه اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب و بکار بردن الفاظ رکیک علیه مجموعه این فروشگاه در سطح کشور از جمله استان های تهران ، فارس و البرز کرده بود.

وی اضافه کرد: متهم با استفاده از شماره خط مجازی اقدام به ساخت کانال تلگرامی نموده و با توجه به سابقه کار در فروشگاه زنجیره ای و آشنایی با مشکلات این فروشگاه اقدام به نشر اکاذیب علیه مدیران فروشگاه در سراسر کشور می کرد که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

جلیلیان افزود: در بررسی اولیه مشخص شد ، گرداننده کانال اقدام به نشر اکاذیب و مطالب غیر واقع علیه مدیران و مسوولان فروشگاه می نماید و کارشناسان با انجام اقدامات فنی و تخصصی متهم مورد ردیابی کردند و طی هماهنگی با مقام قضایی؛ متهم در شهرستان شهریار استان تهران شناسایی و دستگیر شده و در بازرسی به عمل آمده از مخفیگاه وی ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد. 

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها