خواستگار کینه ای آبروی دختر زنجانی را در شهر برد

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی افراد در فضای مجازی از آنها اخاذی می کرد.

خواستگار کینه ای آبروی دختر زنجانی را در شهر برد

سرهنگ سید احمد موسوی رئیس پلیس فتا زنجان در تشریخ این خبر گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری یک نفر خانم مبنی بر تهدید و اخاذی شخصی در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌ و تحقیقات انجام شده معلوم شد، متهم به بهانه ازدواج از طریق فضای مجازی با شاکیه آشنا شده و با چرب‌زبانی پس از جلب اعتماد با دستیابی به تصاویر شخصی وی و تهدید به انتشار آن قصد اخاذی داشته است.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم به‌ هویت معلوم که اهل و ساکن یکی از استان‌های همجوار بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان انتقال و در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف نمود.

سرهنگ موسوی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف درصدد  به دست آوردن تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

وی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطر نشان کرد: وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.irمرجع اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایندو در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن 096380  به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    باید بهش گفت همین شناختنت که بهت دختر ندادند! همون تو خونه پدرش جاش بهتره البته! باید بهش گفت خودت دخترت رو می دادی به یکی مثل خودت؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها