عامل اخاذی از خانم جوان در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و کشف پرونده با موضوع تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی از خانم جوان در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

عامل اخاذی از خانم جوان در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد

سرهنگ علی کسانی، روز سه‌شنبه در تشریح این خبر گفت: خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد فردی در فضای مجازی قصد اخاذی از وی را داشته و تهدید کرده است که اگر تا ۲۴ ساعت آینده مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال واریز نکند آبروی وی را خواهد برد.

این مقام انتظامی بیان نمود: شاکیه در ادامه اظهاراتش عنوان داشت در تاکسی با شخصی آشنا شده که به بهانه‌ای شماره وی را گرفته و از طریق شبکه اجتماعی واتس‌آپ به ایشان پیام داده است و در ادامه با وعده‌های واهی، خانم جوان را اغفال و تصاویر خصوصی وی را به دست آورده است، اما بعد از گذشت مدتی درخواست‌های غیراخلاقی و نامتعارف داشته و تهدید ‌کرده اگر تا ۲۴ ساعت آینده مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال دریافت نکند با انتشار تصاویر شاکیه آبروی وی را خواهد برد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شاکیه مقداری از مبلغ خواسته‌شده را واریز ولی مجرم مبلغ بیشتری طلب می‌کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و امکان پخش تصاویر خانم جوان، کارشناسان متخصص پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفی گاه خود دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم که در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود اما پس از مشاهده دلایل و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اعتراف کرد و ضمن ابراز ندامت هدف خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان گفت: در فضای مجازی تحت هیچ عنوان، به افرادی که با وعده‌ وعیدهای مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با شمارا دارند، اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنید و در صورت برخورد با افراد اخاذ از واریز وجه خودداری و موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها