اخاذی از کارفرما با عکس های خصوصی دروغین

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری فردی که با دروغ در خصوص در اختیار داشتن عکس های شخصی اقدام به اخاذی از کارفرمای خود نموده بود، خبر داد.

اخاذی از کارفرما با عکس های خصوصی دروغین

 سرهنگ احسان آنقی، در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یک خانم اراکی به مجموعه پلیس فتا و ارائه شکایتی مبنی بر اخاذی اینترنتی صورت گرفته از ایشان ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی در اظهارات ابتدایی خود بیان داشت که شخصی با ایجاد مزاحمت در اینستاگرام به وی اعلام داشته است که در قبال دریافت یک دستگاه تلفن همراه و 150 میلیون ریال وجه نقد، تصاویر شخصی وی را محفوظ نگه خواهد داشت و در غیر این صورت اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکی خواهد نمود.

سرهنگ آنقی بیان کرد: اگرچه شاکی در اظهارات خود بیان داشت که تصویر خصوصی و نامناسبی در دسترس دیگران قرار نداده است اما از ترس آبرو و احتمال به سرقت رفتن اطلاعات و تصاویر از تجهیزات هوشمندش اقدام به تحویل تلفن همراه و 150 میلیون ریال وجه نقد به شخص کلاهبردار نموده است.

وی افزود: اگرچه متهم در نحوه ارتباط با شاکی و تحویل اقلام از وی بسیار حرفه ای عمل کرده بود و سعی بر آن داشت که اثری از خود برجای نگذارد ، اما کارشناسان خبره این پلیس با استفاده از کوچک ترین سرنخ های موجود دست به کاری بزرگ زده و در کوتاه ترین زمان ممکن تا حدودی هویت متهم اصلی پرونده را شناسایی نمودند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی افزود: در ادامه با اخذ اظهارات تکمیلی از شاکی پرونده و در کنار هم قرار دادن تکه های پازل پرونده ی اخاذی اینترنتی صورت گرفته متهم اصلی به هویت دقیق و مشخص شناسایی و معلوم گردید از کارگران مجموعه شاکی پرونده بوده است و پس از دستگیری ضمن اعتراف به عمل صورت گرفته در اظهارات خود بین داشت که به طمع پول و منافع مالی اقدام به ترساندن کارفرمای خود و دریافت وجه و تلفن همراه نموده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: تصاویر و اطلاعات شخصی خود را در تلفن همراه خود نگه داری نکنید و از به اشتراک گذاری تصاویر و اطلاعات شخصی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی جدا خودداری نمایید.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها