عامل هتک حیثیت زن جوان در یزد دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری مزاحم اینستاگرامی خبر داد و گفت: پلیس فتا با افرادی که در فضای مجازی برای شهروندان به هر نحوی ایجاد مزاحمت می نمایند، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

عامل هتک حیثیت زن جوان در یزد دستگیر شد

سرهنگ حسن ابوالحسینی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا، مبنی بر ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت توسط شخصی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی برای وی و اطرافیان او در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا به فوریت با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیات پلیسی، موفق به شناسایی متهم شدند و با هماهنگی با مقام قضایی، متهم را که مردی 32 ساله بود، دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم این پرونده در ابتدا منکر هرگونه اقدام مجرمانه بود؛ ولیکن پس از مشاهده مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده از وی، به بزه ارتکابی اعتراف کرد و در نهایت به همراه پرونده تکمیلی به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ ابوالحسینی تصریح کرد: پلیس فتا با افرادی که در فضای مجازی برای شهروندان به هر نحوی ایجاد مزاحمت می‌نمایند، برابر قانون برخورد خواهد کرد.

این مقام مسئول به مردم هشدار داد: هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد از همشهریان خواست: هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.gov.ir  لینک مرکز فوریت‌های سایبری و یا با شماره گیری شماره تلفن096380 با پلیس فتا با ما در میان بگذارید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • اشرافی
    0

    سلام و درود خدا بر جان برکفان انتظامی و سایر نیروهای مسلح مقتدر کشور عزیزمان ایران و سربازان گمنام امام زمان ،انشاالله درانجام وظیفه خطیر خودموفق باشید.این کاروان عشق است که با رشادت شماجان نثاران حسینی بسوی اعتلای اسلام ناب محمدی پیش میرود.

  • ناشناس
    0

    سلام جناب اشرافی
    خیلی خوب است که زحمات نیروهای محترم انتظامی و امنیتی مورد قدردانی قرار بگیرد و موجب دلگرمیشان شود اما حواسمان باشد ایرادهایشان را هم ببینیم و مطرح کنیم و توجه داشته باشیم در هر قشر زحمتکشی افراد ناسالم هم ممکن است نفوذ کنند و به برخورد با این افراد معدود تاکید کنیم، در این صورت است که من و شما هم به ارزشمندتر و بهتر شدن این نیروها کمکی کرده ایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها