جزییات دستگیری سارقان و محکومان فراری در راه آهن

رییس پلیس راه آهن فراجا از دستگیری ۱۱۶ متهم و محکوم فراری خبرداد.

جزییات دستگیری سارقان و محکومان فراری در راه آهن

سردار حشمت الله ملکی فرمانده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: راه اهن در دنیا یکی از بهترین و مطمئن‌ترین سرویس‌های حمل و نقل است؛ از حدود ۹۰ سال پیش که راه‌آهن در کشور راه افتاده است پلیس راه‌آهن هم فعالیتش را آغاز کرده است.؛ قدمت پلیس راه‌آهن ۹۰ ساله است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی اصلی و فرعی داریم، گفت: در حال حاضر در ۲۵ استان پلیس راه آهن داریم و فعالیت می‌کنند؛ تا پایان سال راه آهن اردبیل و چابهار-زاهدان هم تاسیس می‌شود.

ملکی با بیان اینکه برقراری امنیت در راه آهن با پلیس راه آهن است، گفت: پلیس راه آهن با ۱۱۱ کلانتری و پاسگاه در ۵۲۰ ایستگاه راه آهن مستقر است و مسئولیت حفظ امنیت مسافران را بر عهده دارد.

فرمانده پلیس راه‌آهن بیان کرد: ماموریت‌های پلیس راه‌آهن در سه بخش انتظامی و پیشگیرانه، مسائل قضایی و حفاظت از تمامی اماکن تعریف می‌شود.

وی با اشاره به ماموریت‌های پلیس راه‌آهن در زمینه مبارزه با  سرقت  و  کشف جرم  ، گفت: ۲۶ درصد کاهش سرقت نسبت به سال قبل (۸ ماهه) داشته‌ایم که نشان دهنده عملکرد صحیح ماموران راه‌آهن است.

ملکی تصریح کرد: در حوزه سنگ پرانی در ۸ ماهه امسال نسبت به سال قبل ۲۹ درصد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده پلیس راه‌آهن گفت: سالانه نزدیک به ۶۰۰ هزار صندلی برای سفرهای اربعینی ذخیره می‌شود که ماموریت ویژه‌ای برای پلیس راه آهن است؛ همچنین ماموریت نوروزی از ۲۰ اسفند ماه هر سال آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۳۰ میلیون مسافر و ۷۵ میلیون تن باز از طریق راه آهن جابه‌جا می‌شود.

ملکی با اشاره به اینکه ۳۲ هزار دهنه پل و ۵۶۰ تونل در جاده ریلی داریم، گفت: امنیت این محل‌ها و گذرگاه‌ها هم با پلیس راه‌آهن است.

فرمانده پلیس راه‌آهن بیان کرد: راه‌آهن یکی از کم چالش ترین و کم مساله ترین بخش در حوزه عفاف و حجاب است.

وی ادامه داد: ۸۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه‌ای که منتهی به ایستگاه‌های راه‌آهن تردد کردند را هم کشف کردیم که نسبت به سال قبل ۵۰ درصد در این زمینه افزایش داشته است.

ملکی تصریح کرد: ۴۸۴ مالخر در زمینه آهن آلات مسروقه  دستگیر  شده اند و ۳۷ تن آهن آلات مسروقه کشف شده است.

فرمانده پلیس راه‌آهن گفت: ۱۱۶ متهم و محکوم  تحت تعقیب  که اغلب قاتل بودند و تحت تعقیب مراجع قضایی و انتظامی بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۲۳۲ قاچاقچی توسط پلیس راه آهن دستگیر شده است، گفت: ۳۷ اموال قاچاق به ارزش ۳۷۴ میلیارد ریال در ۸ ماهه امسال کشف شده است.

ملکی گفت: در ۸ ماهه امسال ۵ مورد  سلاح جنگی  در داخل قطارها کشف شده است که ۶۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده پلیس راه آهن گفت: ۱۲۳ درصد کشف  مواد مخدر  افزایش داشته است، این موادها یا تحویل انبار توشه قطارها داده شده بوده و یا همراه مسافران بوده است.

وی ادامه داد: ۲۳۸ کیلوگرم انواع موادمخدر در سال قبل کشف و امسال ۵۳۰ کیلوگرم کشف شده است.

ملکی گفت: تا سال ۹۸ تعداد ۷ مورد ایکس ری در ایستگاه‌های راه‌آهن داشته‌ایم که امسال به ۲۲ دستگاه رسیده است و تا پایان سال به ۲۵ دستگاه می‌رسیم.

به گفته فرمانده پلیس راه‌آهن در استانهای اهواز، تهران، تبریز، مشهد و سیستان و بلوچستان دستگاه‌های "گیت‌وی" نصب شده است.

وی گفت: در محل‌هایی که امکان استقرار ایستگاه انتظامی نیست، از درزین و ریزپرنده‌ها (هلی‌شات) استفاده می‌شود.

سردار ملکی گفت: قرار است تا پلیس گذرنامه در ایستگاه راه‌آهن تهران مستقر شوند در تا در سفرهای خارجی که با قطار انجام می‌شود (مانند کربلا و ترکیه) چک گذرنامه انجام شود و اگر کسی ممنوع الخروج است در همین مبدا متوجه شود و تا مرز نخواهد وقتش گرفته شود.

وی تصریح کرد: در ۵ سال گذشته هیچگونه حادثه و یا سانحه‌ای مربوط به ریل و یا قطار ارتباط نیفتاده است که مرتبط با وظایف پلیس باشد.

فرمانده پلیس راه‌آهن در پایان گفت: ۶۵ مورد برخورد با قطار داشتیم که ۴۴ نفر از این افراد فوت کردند، همچین ۲۵ مورد برخورد قطار با وسایل نقلیه و ۲۴ مورد برخورد قطار با احشام در ۸ ماهه ابتدای سال ثبت شده است.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها